Dames geven wedstrijd uit handen binnen 10 minuten…Op deze paaszaterdag mochten we naar Urk. Urk, dat nog maar 1 wedstrijd had gewonnen van Go Ahead Kampen. Datzelfde Go Ahead maakt er een potje van in onze competitie. Meestal zeggen zij hun wedstrijden af, echter, wij hebben 2x tegen ze gespeeld en gewonnen. Maar vandaag dus op Urk. We zijn nagenoeg compleet. Positief is dat Maggie weer volop bezig is om weer terug te komen van haar zware blessure. Afgelopen woensdag heeft ze getraind. En haar eigen woorden: dit voelt weer goed. Wellicht zit er nog een rentree in deze competitie. Met 11 speelsters van Blokzijl, 11 van Urk, een scheidsrechter en 2 vlaggers, kunnen we van start. De 1e helft is bedroevend slecht. Urk rent, vliegt en voetbalt voor wat het waard is. Blokzijl heeft of kan niks in te brengen. Stap te laat, ballen die of te slap, of helemaal niet geraakt worden…  Na een kwartier ligt de bal achter Leonie. Ze kon de bal eerst nog keren, maar in de scrimmage die daarop volgde zat er een voet van een Urker dame tussen. Wat er daarna in 10 minuten gebeurde kan ik kort over  zijn. Het stond ineens 4-0 voor Urk. En dit was ook nog eens dik verdiend. We proberen ons te herpakken en dit lukt iets. Yvette maakt voor rust de 4-1.Dit moest de 2e helft echt anders. En dit ging ook anders. Blokzijl volop in de aanval. Een vrije trap van Yvette, de keepster liet de bal los en daar was Janine die de 4-2 maakte. Geen tijd voor juichen, bal pakken en door….. Aanval na aanval…. Maar het was het elke keer net niet. 20 minuten voor tijd maakte Willeke de 4-3. Yvette was niet zelfzuchtig en legde de bal voor Willeke klaar die daarna netjes afrondde. De 4-4 hing in de lucht. En wanneer die gemaakt zou worden dan hadden we daar de volle winst gepakt. Urk kwam er nagenoeg niet aan te pas. Jannie redde nog een bal van de doellijn. Gezien de kansen de 2e helft hadden we kunnen winnen. Het geluk was echter niet aan onze kant. Nog een kopbal op de onderkant lat, die natuurlijk voor de lijn viel…. Door een collectief falen in de 1e helft keerden we met 0 punten richting Blokzijl. VHK won van Ens, en Desz speelde niet. Zoals ze zelf al vermeldden: zonder te spelen de grote winnaar van dit weekend… Het is nog niet gespeeld, maar lastig wordt het nu wel. Volgende week een vrije zaterdag. Daarna wacht Desz, thuis. We zullen alles moeten geven.