Vandaag de uitwedstrijd op Urk. Wat we weten van deze dames is dat ze nooit opgeven en altijd 90 minuten vol blijven gaan… Vorig seizoen verloren met 4-3, dus we wisten wat ons te doen stond….    Henk had vandaag 14 speelsters tot zijn beschikking en begon met de volgende opstelling: Keepster : Herma Achterhoede : Marianne, Janita, Janine en Jannie   Middenveld : Renah, Maggie en Mariska   Voorhoede : Marleen, Yvette en Marjolein Om tien voor drie werd er begonnen aan de wedstrijd op het hoofdveld (kunstgras) van Urk. De 1e vijf minuten was wat zoeken voor beide ploegen, daarna was het Blokzijl die het spel ging bepalen…. Kleine kansjes voor Marjolein en Yvette. Na tien minuten moet Janine opgeven ivm rugproblemen, Paula vervangt haar. Na ongeveer een kwartier spelen was het Maggie die de 0-1 wist te maken… Door goed druk zetten van Mariska, kwam de bal op zo'n 25 meter van het doel voor haar voeten… Ze haalde goed uit en de bal verdween over de keepster in de kruising. En nu proberen door te zetten….   Het spel werd hierna wat rommelig van beide kanten. Ook Urk wist er soms gevaarlijk uit te komen, waarbij zelfs een keer de paal werd geraakt.   De verdediging van Urk stond goed waardoor ze steeds op de juiste plek stonden, om Blokzijl niet te kunnen laten scoren… De voorhoede van Blokzijl kreeg kansjes, een kopbal vanuit een corner vliegt er net niet in, maar met een 0-1 voorsprong zochten we de kleedkamer op voor de rust. Henk was tevreden in de rust, maar we moesten de kansen wel gaan benutten in de tweede helft… Zo gezegd, zo gedaan. Yvette weet binnen 5 minuten na rust de 0-2 te scoren, na een goede voorzet van Marleen. Vlak hierna weet ze ook de 0-3 te scoren. Wedstrijd gespeeld zou je denken, maar niks is minder waar…   Urk gaat 1 op 1 spelen en Blokzijl moet even zoeken wie welke vrouw gaat verdedigen… Marjolein doet een stapje terug en komt het middenveld helpen. Henk brengt een aantal wissels in, Lotte gaat spelen voor Mariska en Janina komt erin voor Renah.   Urk weet na een snelle uitbraak de 1-3 te scoren, en ze blijven druk zetten… Ook Blokzijl krijgt kansen, maar hier wordt slordig mee omgegaan… Vijf minuten voor tijd weet Urk zelfs de 2-3 te scoren… Hierna volgen geen kansen meer en fluit de goed leidende scheidsrechter af voor het einde van de wedstrijd… De drie punten gaan mee naar Blokzijl! Volgende week de derby tegen VHK in SintJansklooster.