3 Mei 2014 11.00 uur.
Locatie: Urk

De wedstrijd werd begonnen door het in acht nemen van 1 minuut stilte ivm het overlijden van een jongen uit Urk.
Blokzijl mag de eerste helft aftrappen. Al snel (na 5 minuten) wordt er gericht  geschoten op het doel van Urk. Een serieuze dreiging door Blokzijl, welke helaas niet tot een doelpunt leidt.
In de 7de minuut wordt door Janick, die later de topscoorder vd dag blijkt te zijn, de eerste goal vanuit een corner gemaakt. Enkele corners voor Urk volgen en helaas in de 15de minuut wordt door Urk de gelijkmaker gezet.
Gelukkig weet Janick in de 19de en de 20ste minuut, 2-1 en daarna 3-1 te verzilveren. Het spel is verder overigens niet optimaal, maar wat maakt dat uit… dachten we.  Helaas zien wij dat spel opbouw, verdediging  en doorzettingsvermogen vandaag niet het beste is bij Blokzijl. Veel balverlies, gaten in de achterhoede etc…
De 21ste minuut 3-2
De 28ste minuut 3-3
De hoop is dat wij in de 2de helft deze gelijkstand in ons voordeel weten te beslissen. Niets is minder waar. Het gaat Blokzijl opbreken dat er zoveel ballen worden verloren. We komen in een achterstand. Het lijkt erop dat de koppies gaan hangen, waardoor uiteindelijk de wedstrijd wordt besloten met 3-7 voor Urk.