Het 2e elftal van Blokzijl is terug van zomerreces. Ingedeeld in een hele nieuwe klasse met allemaal nieuwe tegenstanders op Urk 10 na. Dit belooft vast en zeker een spannende competitie te worden. Voor deze 1e competitiewedstrijd staan  dan natuurlijk alle spelers te trappelen van ongeduld om weer de wei in te gaan en lekker een potje te ballen.  Dat zou je denken, maar door verschillende omstandigheden (blessure, vakantie, werk,prive ) hadden we afgelopen donderdag nog maar 11 man op papier.  Maar van die elf had er een nog geen voetbalschoenen en een ander had weer geen scheenbeschermers. Het begon steeds meer op een pupillenelftal te lijken ! Tot overmaat van ramp werd het elftal meteen opgezadeld met een interim leider. Richard mocht de honneurs waarnemen voor Berry en Henk die beiden deze competitiestart aan zich voorbij moesten laten gaan. Berry mocht op pad met de vrachtwagen en Henk kon tussen 2 ziekenhuizen heen en weer pendelen want zowel zoon als vrouw wachtten een operatie. Sterkte ermee ! Uiteraard hielden deze bevlogen leiders de whatsapp goed in de gaten waarde tussenstand wel in zou worden gezet.

Als op vrijdagavond dan ook nog iemand zich geroepen voelt om zich af te melden, dan moet de net van vakantie teruggekomen Sander Boxum toch de kicksen maar aantrekken. Kees kwam zelfs vanuit Dordrecht richting Urk gevlogen om tot een 13 koppige selectie te komen. Aangekomen in Urk bleek dat de tas met tenues goed gevuld was met van alles en nog wat. Shirtjes van de C junioren ? zaten erbij maar gelukkig hadeen we wel de beschikking over  8 paar sokken . Sander van de Wal vanuit Blokzijl opgetrommeld om nog maar een tas met tenues  te brengen (top gedaan man !)

Al met al konden we om 15.00 uur aan de wedstrijd beginnen. Sander stond uiteraard in de goal. De achterhoede werd gevormd door Gerbrand, Marco, Sander en Johannes. Op het middenveld moest Hendrik de lijnen uitzetten op de flanken ondersteund door Carlo en Raimon. Voorin moesten Robin, Lo en Everard  zorgen dat de verdediging van Urk ontmanteld werd.  Op een kletsnat veld was het toch weer even wennen aan elkaar. Soepele aanvallen met simpel voetbal over de grond werden net zo makkelijk afgewisseld in lange lompe halen naar voren die kansloos doorschoten op het al eerder genoemde natte veld. Na 20 minuten werd de bevrijdende 1e treffer gemaakt door Blokzijl.  Een lekkere aanval over links werd door Lo mooi breed gelegd op Robin die er geen moeite mee had om de score te openen. Dan denk je dat je lekker doorgaat op dezelfde voet maar Blokzijl liet zich verleiden om toch te vaak de lange bal te spelen. Urk kwam in het hele spel niet voor en doelman Sander had dan ook een zeer rustig 1e half uur. Raimon maakte in de 35e minuut de 0-2 voor Blokzijl. Hij speelde zich knap vrij en op 20 meter van de goal haalde hij verwoestend uit met zijn rechtervoet. De bal ging dwars door het midden van het doel maar ging zo hard dat de keeper van Urk de bal alleen maar heeft gehoord. 3 minuten later lag de 0-3 al tegen de touwen. Lo met een indraaiende corner van rechts, vond de kale knikker van Raimon die kiezelhard de bal in de goal kopte. Aan de kant leunde Richard al gemakkelijk achterover.  Kat in het bakkie dacht hij. Dit duurde maar een paar minuten want toen de netjes fluitende scheids van Urk voor het rustsignaal floot stonde het 2-3 !. Eerst werd simpel balverlies op het middenveld meteen afgestraft door Urk. Op de rand van de zestien werd er op het doel van Sander gevuurd en deze was kansloos. 1-3 Tien tellen voor de rust zelfs de 2-3. Een doeltrap voor Blokzijl werd veel te gehaast genomen, kwam bij de tegenstander terecht en die haalde vanaf 20 meter uit. Een makkelijke prooi voor Sander zou je zeggen maar die werd op het verkeerde been gezet omdat de bal onderweg van richting werd veranderd. Wat een sof !  Van een veilige voorsprong opeens een wedstrijd die nog niet gespeeld was.

De 2e helft maakte Keessie R. uit M. zijn rentree in het groen-witte shirt van Blokzijl. Na een afwezigheid van 2 jaar was hij lichamelijke en geestelijk er weer aan toe om zijn kunsten te vertonen. Op de voor hem onwennige rechtsback plek liet hij zien dat hij het voetballen nog niet verleerd was. Prima helft gebald Kees !. Gerbrand schoof door op de plek van Marco die er vandoor moest. De 2e helft was koud bezig (alle 2 de toeschouwers waren amper terug uit de kantine) of de stand stond alweer gelijk. Een corner voor Urk draaide in 1x bij de 2e paal onze goal in. Blokzijl wakker geschud ? Nee hoor. Van de prima veldbezetting in de eerste helft was weinig meer over en Urk kwam zelfs op een 4-3 voorsprong.  Ze konden zo doorlopen, terwijl ons middenveld in voorwaartse richting was. Weer was Sander kansloos. Gelukkig gaf Urk ook een cadeautje aan ons want nog geen 2 minuten later stond het weer gelijk. Lo kreeg de bal vlak voor de goal van Urk zomaar in de voeten geschoven van de tegenstander en beheerst rondde hij af. Het voetbal werd er echter niet beter op. In de rust hadden we nog aangegeven om vooral geen lange ballen te spelen maar van die intentie zag je weinig meer terug. Een kwartier voor tijd kwamen we weer achter te staan. Een ongelukkige terugspeelbal betekende balverlies en de speler van Urk gaf een lob over de uit zijn doel komende Sander. Gefrustreerde spelers en een nog gefrustreerdere leider kwam het spel ook niet ten goede. 1 minuut voor tijd werd er dan toch nog een gelijkspel uit het vuur gesleept. Sander Boxum bekroonde een prima wedstrijd met een droge schuiver vanaf 12 meter wat ons in ieder geval nog een punt opleverde. Iedereen was er in de kleedkamer echter wel over eens dat we er gewoon 2 hadden verloren. Volgende week de 1e thuiswedstrijd.