Na 2 weken weer niets te hebben gedaan vanwege de prettige weersomstandigheden, mochten de mannen (en 4 jongens uit de C’s) aantreden tegen Urk. De afgelopen jaren kwamen we deze tegenstander vaker tegen en mede gezien de stand op de ranglijst mochten leiders Henk en Berry toch wel van 3 punten uitgaan. Met maar liefst 4 C-junioren op de bank begon het 2e elftal voortvarend aan de wedstrijd. Binnen 5 minuten had Everard al tweemaal de score kunnen openen maar het kleine beetje geluk in de afwerking ontbrak. Na 11 minuten was het dan toch raak voor Blokzijl. Everard wist de bal in de spits goed vast te houden en de opstormende Raimon kreeg de bal op rechts mooi in de loop mee van Everard. Met een droge knal in de verre hoek wist hij de openingstreffer op zijn naam te schrijven. De aanvallen bleven we maar opzetten richting Urker keeper maar de laatste pass was vaak net niet voldoende.  Gezien het spelbeeld het eerste kwartier moest dit een makkelijk middagje worden voor het 2e. Carlo dacht daar even anders over en gaf de assist voor de gelijkmaker van Urk door op het middenveld onnodig de bal te verspelen. Keeper Sander had nog geen fatsoenlijk bal op doel gehad maar mocht wel meteen vissen toen er een Urker alleen voor hem verscheen. 1-1 na 16 minuten. Amper een minuutje later kwamen we alweer op voorsprong. Weer was het Everard met de assist en ditmaal was het Sander Boxum die ons weer op een voorsprong zette.  Blokzijl bleef daarna de bovenliggende partij maar vergat de voorsprong uit te bouwen. Voor het rustsignaal wisten we echter toch naar een 1-4 voorsprong uit te lopen. Weer was het de doorgeschoven voorstopper Sander die een tikkie opzij van Lo goed inschatte en de 1-3 op het scorebord deed zetten. Lo maakte er zelf 1-4 van na een breed gelegde bal van Richard.
Met deze comfortabele ruststand werd de heerlijke Urkse ranja opgezocht die ons stond op te wachten in de kleedkamer. Leiders tevreden over de tussenstand dus  meteen de mannen met lichte pijntjes ( Carlo en Mark en Everard) er maar uit en de jeugd er maar in. Roy, Jelle en Bart Jan waren de spelers die de gemiddelde leeftijd van ons veteranenteam flink naar beneden bracht.
De tweede helft was koud een minuut onderweg of Raimon werd in de zestien onderuit geschoffeld. De keurig fluitende Urker scheids wees meteen naar de stip en Richard wist vanaf de elfmeterstip de 1-5 aan te tekenen. Weer een minuut later was de stand al 1-6. Onze C-junioren wilden meteen laten zien dat ze niet voor niets mee waren. Roy wist zijn teammaat Bart Jan uit de C’s op rechts weg te sturen en met een poeier strak in het verste hoekje wist Bart Jan zijn 1e treffer aan te tekenen in de senioren.  Meteen werd er aan de kant ingegrepen. Richard er uit en Nick voor hem in de plek. Ondanks alle wijzigingen in het elftal bleven de aanvalsgolven op het Urker doel afkomen zonder dat er gescoord werd.
In de 60e minuut een doeltrap voor Blokzijl. Nu weet iedereen ondertussen  die de wedstrijden van het 2e een beetje kent, dat deze doeltrappen niet aan onze keeper Sander besteed zijn. Met zijn handen als kolenschoppen weet hij menig bal uit de lucht te plukken maar doelschoppen zijn niet aan hem besteed.  Jammer dat iedereen dit weet behalve onze eigen achterhoede want niemand kreeg het heldere idee om Sander van deze taak te verlossen en die bal alsnog een peer naar voren te geven. Sander speelde Marco aan, die een halve vloot aan Urkers meteen in zijn nek had. Balverlies betekende de 2-6. Daarna pakte Blokzijl de zaken weer goed op en binnen de minuut hadden zowel Lo als Jelle pech dat hun inzetten net niet het gewenste resultaat behaalden. Laatste memorabel feit over deze wedstrijd was de uiteindelijke 3-6.                                                                      Weer een doeltrap voor Blokzijl en ditmaal was het aanvoerder Marco die het goede voorbeeld gaf door deze doeltrap  wel te gaan nemen.  Marco dacht nog even terug aan de vorige doeltrap en aan de goal die dat opleverde. Weer werd de Urker voorhoede door hem in stelling gebracht en weer werd hier uit gescoord. 3-6. Al met al een prima wedstrijd van het 2e elftal van Blokzijl. Alle goals van Urk werden door onszelf voorbereid en met een beetje meer geluk en nauwkeurigheid hadden we zelf makkelijk de dubbele cijfers kunnen halen.
Volgende week Tonego thuis om 13.30 uur.