De laatste bekerwedstrijd voor dit seizoen stond op het programma tegen derdeklasser Tonego uit Luttelgeest. Blokzijl had uit de vorige twee bekerwedstrijden 0 punten gehaald en ook in deze pot werd er verloren. Tonego had een paar dagen hiervoor al met 15-1 gewonnen van de SVBS en Blokzijl was erop gebrand om het in ieder geval beter te doen dan SVBS. Met weer een lijst vol afzeggingen stond er toch een selectie van 14 man op papier. Uiteraard was Tonego heer en meester in de eerste helft maar Blokzijl weerde zich kranig en probeerde te voetballen waar dat kon. De bal voorin krijgen was echter het grootste probleem want Tonego zat overal bovenop. Toch wisten we met  een 4-0 achterstand de rust te halen waarbij we twee van de vier de tegengoals wel heel knullig hebben weggegeven. Opdrachten werden netjes uitgevoerd en een ieder deed z’n best om er een goed resultaat uit te halen. Ook na de rust was Tonego veel en veel te sterk voor Blokzijl maar toen het in de 70e minuut nog “maar” 6-0 stond was de begeleiding flink tevreden. Echter de laatste 20 minuten waren voor Blokzijl het zwaarst. De krachten vloeiden weg bij Blokzijl en Tonego denderde onverminderd door. Dan blijkt het verschil tussen een derdeklasser en een vijfdeklasser  toch wel heel erg groot. Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter die vandaag een eitje had om de wedstrijd in goede banen te leiden stond er een 11-0 einduitslag op papier. Het scorebord van Tonego liet echter een andere uitslag zien omdat de teller niet verder ging dan 9.

Komende zaterdag staat de eerste competitiewedstrijd op het programma tegen Espel. We zullen zien wat we er dan van kunnen maken met elkaar.