Wedstrijdverslag Tollebeek F2-Blokzijl F3, zaterdag 6 september 2008
Vandaag is het dan zover. F3 speelt hun eerste wedstrijd in de competitie. Vorig seizoen zijn de meeste spelers als welpjes begonnen en nu mogen ze dan echt gaan voetballen.
De jongens vonden dit erg spannend en op de dag zelf waren een aantal ouders al vroeg in de ochtend wakker, omdat hun zoon naast het bed stond en vroeg of hij zich al mocht aankleden om te gaan voetballen.
Om 8.00 uur werd iedereen bij het voetbalveld verwacht en rond 8.15 uur vertrokken we naar Tollebeek. Onderweg waren de jongens vrolijk en enthousiast en keken ze erg uit naar deze wedstrijd.
Aangekomen in Tollebeek gingen we de kleedkamer in en kregen ze hun nieuwe tenue, opgewonden deden ze hun voetbal kleren aan. De shirts en broekjes zijn nog wel wat te groot, maar ondanks dat liepen ze er trots mee rond. In de kleedkamer werd afgesproken dat Frans Fokkes vandaag de keeper zou zijn, de andere jongens Steven Vrolijk, Janick Dragt, Kyran Boes, Lucian Bakker, Joris Oostra, Milan Makelburg en Anne Kragt staan in het veld. Met goede moed en veel zin gingen de jongens naar het veld. Even later kwam het team van Tollebeek, deze jongens en 1 meisje zagen er een stuk groten uit dan onze mannen. Sommige jongens waren wel een kop groter dan die van ons. Toen het team van Tollebeek de Blokzieligers zagen zeiden ze ”moeten we tegen deze ukkie’s, tegen deze mini’s”. Gelukkig lieten we ons daardoor niet uit het veld slaan en begonnen we aan de wedstrijd. Maar al snel werd duidelijk dat het team van Tollebeek toch wel wat sterker was dan onze jongens en binnen 2 minuten stond het al 3-0 voor Tollebeek. Tollebeek voetbalde steeds op de helft van Blokzijl en na 20 minuten stond het 10-0 voor Tollebeek. Gelukkig was de eerste helft toen afgelopen. Arie(leider) en Peter(trainer en leider) gingen met de jongens in een kring staan en bespraken opnieuw de tactieken, na een yell gaven onze jongens aan er weer klaar voor te zijn. De 2de helft begon en het leek er in eerste instantie op dat Blokzijl wat meer grip op de wedstrijd kreeg, maar helaas was dit niet het geval. Met Joris, Lucian en Steven in de aanval lukte het bijna om te scoren. Joris schoot een keer op de paal en de bal ketste daardoor af. Op een gegeven moment stonden Anne en Milan met elkaar te knuffelen en elkaars shirt te bekijken. U begrijpt natuurlijk wel dat dit ook belangrijke zaken zijn en dus ook gewoon even moet gebeuren. Gelukkig werd dit door de andere jongens geaccepteerd. Kyran en Janick hadden het druk achterin, af en toe kon Janick mee naar voren maar moest dan al snel weer terug naar achteren omdat er een tegen aanval kwam. Frans heeft het erg druk gehad in het doel, hij zag de bal 19 keer langs hem komen. Tollebeek won deze wedstrijd met 19-0. Na de wedstrijd mochten ze nog penalty schieten. Dit vonden de jongens heel leuk om te doen en Lucian scoorde een doelpunt en was daar erg trots op.
Ook de meegereisde ouders vonden dit geweldig en hebben met veel plezier langs de lijn gestaan.
Na de wedstrijd was de stemming goed, de jongens hadden plezier en waren niet verdrietig omdat ze verloren hadden. Ze hebben nu al weer zin in hun volgende wedstrijd.

Tjakien Fokkes