Op een goed bespeelbaar veld en met een lekker zonnetje wat er door kwam, konden de matadoren van Blokzijl 2 de strijd aangaan met Tollebeek. De thuiswedstrijd leverde ons een dikke overwinning op, benieuwd wat we vandaag konden. Op donderdag hadden we nog maar 7 spelers beschikbaar maar onze daadkrachtige leiders Henk en Berry wisten er toch voor te zorgen dat we met 14 man sterk richting Tollebeek gingen. Voor de opstelling hadden deze leiders wat meer kopzorgen want op papier hadden we 7 spelers die normaal gesproken in de as van het veld spelen maar zoveel plekken waren er natuurlijk niet beschikbaar. Met wat schuiven hier en daar begonnen we met uiteraard Sander in het doel. Gerard en Sander Boxem vormden het defensieve centrum met op de backs Mark en Marco. Scheidsrechter Oosterkamp van afgelopen week stond vandaag op de rechts half plek. Richard en Bert Jan vormden samen met hem het middenveld. Voorin begonnen Lo, Everard en Carlo. Dat het geen makkie ging worden zoals in de thuiswedstrijd hadden we al snel in de gaten. Tollebeek trok zich terug op eigen helft en gokte op snelle counters met hun handige gevaarlijke spitsen. Blokzijl dicteerde in het begin de wedstrijd maar de eerste de beste uitval van Tollebeek betekende wel meteen de 1-0.  Een snelle combinatie door het centrum en de spits van Tollebeek stond voor de verbouwereerde kansloze Sander. Binnen 5 minuten stonden we echter weer gelijk. Everard werd door Bert Jan aangespeeld in de zestien meter en met een soepele draaibeweging zette hij zichzelf vrij voor de doelman. Met links werd de bal keurig het hoekje in geplaatst. Daarna een spervuur van aanvallen van Blokzijl richting Tollebeek goalie. De ene aanval was nog mooier dan de ander maar vaak ontbrak het aan het laatste stukje secuurheid, maar ook de paal en keeper lagen vaak dwars. Het was een wonder dat er niet meer goals vielen. Leiders geen reden tot klagen in de rust dus maar 1 wissel. Mark eruit en Gerbrand die bijna zou uitgroeien tot man of the match kwam  op zijn plek. Binnen 10 minuten in de tweede helft stonden we voor. Lo wist de doorgeschoven Gerard te bereiken en zijn diagonale schot was de keeper van Tollebeek  te machtig.  Het balbezit en positiespel van Blokzijl 2 werd beter en beter en Tollebeek kwam er totaal niet meer aan te pas. Met zeuren probeerden ze het nog even maar Blokzijl liet zich niet uit zijn spel halen en bleef fantastisch voetballen. Robin kwam Bert Jan vervangen en C junior Tom Kick maakte zijn verdienstelijke debuut in de senioren door Carlo te vervangen. Wel apart dat de tegenstander van Tom 4x zo oud was dan Tom en in Tollebeek bekend staat als de Swaffelaar. Deze 2 wissels pasten zich moeiteloos aan in het veldspel . Blokzijl bleef aanval na aanval opzetten maar definitieve afstand nemen door de bevrijdende 3e te scoren ontbrak er alleen nog aan. Tollebeek kwam er sporadisch met wat kleine speldenprikjes uit maar doelman Sander had vandaag alles onder controle. 8 minuten voor tijd werden de 3 punten veilig gesteld. Peter werd in de zestien vrijgespeeld door Everard en zijn passeeractie werd door een verdediger abrupt beeindigd door hem over de knie te leggen. De op leeftijd zijnde scheidsrechter kon niets anders doen dan fluiten voor een strafschop. Richard schoot de 1-3 vanaf de strafschopstip tegen de touwen. Vandaag 1 van de beste wedstrijden van het seizoen gezien van Blokzijl 2. Alle spelers deden wat ze moesten en vooral konden doen. Geen rare acties, veel korte combinaties in plaats van lange halen en positieve communicatie leverden de terechte 3 punten op.
De scrabblekampioen uit ons elftal wiens naam ik jullie zal besparen merkte na de wedstrijd subtiel op, dat Ard, Blokzijl vandaag aan de overwinning heeft geholpen. Je moet er maar opkomen maar de doelpunten makers vandaag waren Everard, Gerard en Richard.  Tot volgende week thuis tegen SVM