Blokzijl loopt tegen en dikke nederlaag op 5-1
In Tollebeek was de plaatselijke trots scherper in de duels vooral aanvallend maakte de ploeg een gretige indruk.
Laatste man David Keetman speelde foutloos en was de beste man van het veld.
Bokzijl begon met wat speldenprikken Pieter de J schoot hard in maar Carlo kon in de kleine ruimte niet scoren ook een pegel van Martin was voor doelman Dirk Jan Loor geen probleem.

De wedstrijd kantelde met een ingooi op de helft tst de bal werd door Tollebeek afgepikt en direct richting de spitsen gespeelt het 1-2 tje werd door Martin Apperlo behendig afgewerkt 1-0.(20e m)

De 2-0 was viel in de 31e minuut in de omschakeling was Apperlo directe tegenstander Gerbrand te snel af, hij liet keeper Dennis kansloos.
Wat had Blokzijl het verdedigend moeilijk telkens weer werd de ploeg op gretigheid en duelkracht afgetroefd.
Voetballend ging het wel maar collectief één gatenkaas, directe oorzaak is de COACHING waardoor er gaten eventueel nog dicht gelopen kunnen worden!
De grootste kans was voor Pieter de J zijn 1-2 met Boaz ging jammerlijk naast het zou net voor de rust een mooi moment geweest zijn.

Nu rust twee omzettingen, Dirk Pieter( een sterke invalbeurt) en Niek kwamen in de ploeg om Ron en Gerbrand die niet in de wedstrijd zaten te vervangen.

Direct na rust twee doelpunten van Tollebeek de beweging zonder bal en het duel verliezen bracht Tollebeek in no time een 4-0 voorsprong op ook nu weer geen scherpte in de duels.

De laatst wissel Jan Peter erin( 47e minuut) bracht verdedigend meer rust de speler van het jaar kwam net terug van vakantie, maar pakte de draad makkelijk op.

Tollebeek leunde meer achterover en Blokzijl mocht voetballen en ja, dan is de ploeg wel in staat om dat te doen, vele mooie combinaties waren te zien, Pieter G ronde zijn solo af met een mooi afstandsschot boven keeper Loor 4-1 in de 60e minuut.

Blokzijl veerde even op maar na een corner die geheel in de wedstrijd paste viel de 5-1 ( 68e) zo maar binnen, keeper Dennis liet de bal vallen en ja, dan is een tegenstander in vorm altijd eerder bij de bal.

Dat Carlo een niet te missen kans kreeg past in het geheel, vrij voor de goal na een pass van Boaz schoot de lange spits op de paal in de rebound lukte het ook Boaz niet.

Resumerend een sterk begin, teveel persoonlijke fouten, geen scorend vermogen en waar het ECHT aan schort is de positieve COACHING, waardoor vele misverstanden voorkomen kunnen worden.

Ook moet de ploeg leren om in welke samenstelling dan ook elkaar het vertrouwen te gunnen, dan pas kunnen we richting de toekomst kijken.

Speler van de week: Pieter Galema volgens Fokko van Beek alias Willy van der Kerkhof de stofzuiger van het machtige PSV ( pff Fokko, dat is een eindje terug)

De jonge speler liep gemeten 12 km en 380 meter Eredivisie waardig.