De 3e klasser Noord trok in het laatste half uur de wedstrijd alsnog ruim naar zich toe.
Blokzijl leidde in de 60e minuut nog met 0-1.
Pieter de Jonge schoot de toegekende strafschop hard en laag binnen, na een overtreding op spits Everhard Rabbinge, die door Sander Boxum uitstekend de diepte in werd gestuurd.

Carlo Noordwijk had binnen 10 minuten twee keer de kans op een doelpunt in de 1:1 met de keeper faalde de spits.
Blokzijl voetbalde uitstekend mee en wist vlak voor rust een voorsprong te nemen.
Dirk Pieter Lok moest met de ambulance naar Meppel, ingescheurde enkelbanden was de trieste mededeling.
Gelukkig zei Dirk, is er niets gebroken maar de student op de ALO in Groningen is voorlopig uitgeschakeld.

Het herstel zal toch zeker 8-10 weken in beslag gaan nemen.

Dirk namens alle Blokzieligers, Wycher en ons begeleidingsteam een goed herstel toegewenst.

Na rust een feller Nijeveen, Blokzijl werd achteruit gedreven.
In de 60 en 66e minuut scoorde de ploeg twee maal.
Niek Dunnink schoot een corner hard in maar de bal werd van de doellijn gekopt.
Het had de gelijkmaker kunnen zijn.

SVN spits Alex Kooy knalde de 3-1 binnen een wonderschone treffer hard in de verre bovenhoek.
De mentale weerbaarheid zakte bij Blokzijl steeds verder weg, na een goede 60 minuten verdween de vechtlust en wil om de wedstrijd alsnog te kantelen.

Daardoor liep SVN uit naar een 5-1 overwinning.
De ploeg van Trainer Willem Spraakman staat 2e in d e 3e klas reserve en heeft met spits Alex Kooy een gedreven voetballer in de gelederen.

Toch weer 90 minuten wedstrijdritme in de benen met een goede tegenstander, Blokzijl is er nog niet maar het ritme begint er aan te komen.

Woensdag 25 februari VHK 3 uit deze ploeg speelt 4e klas reserve KNVB, aanv: 20.00 uur.