Zaterdag 10.15 verzamelen bij de sportvelden van Blokzijl. Om 10.30 vertrekken we naar de Burcht te Vollenhove. We zijn ruim op tijd en kunnen nog even genieten van FC kaboutertjes. Om 11.00 de aftrap van SVM. Er wordt gelijk goed verdedigd door Blokzijl, met z’n allen stuiven ze op de spelers van SVM af. SVM gaat goed in de aanval en bijna wordt er een doelpunt gescoord, maar Eddy houdt de bal tegen. Helaas na 5 minuten komt er een tegen coal,
1-0 voor SVM. Toch laten onze spelers zich niet kennen en blijven goed verdedigen, Kyra schopt de bal een paar keer goed weg en Jörgen redt ons van een 2-0 nederlaag. Deze wedstrijd blijft bij 1-0 voor SVM.
Om 11.30 de aftrap van de tweede wedstrijd. Nikita probeert via de zijkant naar voren te gaan maar komt weer een speler van SVM tegen. Damiën zie je overal, wat hij ook probeert hij komt er niet door. Marjolein gaat ook naar voren, maar ziet geen kans om door te breken. De spelers van SVM hebben het niet makkelijk, want de spelers van Blokzijl laat zich niet kennen en vechten als leeuwen. Manon schopt de bal een paar keer goed weg. Het blijft gelukkig bij 0-0. Jongens en meiden we hebben van jullie genoten, jullie hebben goed je best gedaan.

Kees Polkerman