De wedstrijd begint gelijkwaardig. Om de beurt zetten de beide teams de aanval in, maar zonder resultaat tot 9 minuten voor rust. De dreiging van SVM neemt in de loop van de wedstrijd toe, Bastiaan verdedigd mooi voor het doel met een kopbal. Meerdere kansen voor de tegenstander ontstaan, maar worden niet benut. Onder andere door een mooie verdedigingsactie van Dave en onze keeper Bjarne. En dan ziet Marvin een kans om uit te lopen, speelt over naar Jorn, die een poeier geeft richting doel van de tegenstander. Maar helaas is de keeper van Marknesse hierop voorbereid en de bal beland in zijn handen. Jammer jongens. Maar de spanning is nu wel toegenomen. Je ziet onze jongens serieus strijden, met als gevolg nog een kans voor Marvin. Maar ook deze actie levert geen punt op voor Blokzijl. En dan, 2 minuten voor het belsignaal van de rust ziet de tegenpartij een kans en wordt het 1-0. Binnen een minuut gevolgd door een 2-0. Dat doet de gezichten van onze jongens betrekken. In de laatste minuut voor rust krijgt keeper Bjarne het druk en loopt de spanning op. Gelukkig blijft door goed verdedigingswerk en een portie geluk de tussenstand staan op 2-0. Even rust.

Trainers Hendrik en Uwe houden een peptalk, laten hun waardering voor de jongens merken en spoort het team aan toch vooral vol te houden. Even wat drinken nog en dan weer aan de bak. De tweede helft.

Daniël laat liet dat hij er zin in heeft en neemt goed uit. De jongens spelen goed over, ook Sil laat mooi voetbal zien. Toch neemt de spanning voor het doel van Blokzijl direct weer toe. De tegenstander krijgt wederom weer een aantal kansen, maar onze E-tjes worden goed aangemoedigd door de aanhang aan de lijn. Menig moeder laat zich horen en je ziet aan de koppies van Jens, Marvin, Jorn, Bastiaan, Daniël , Sil, Dave en Bjarne dat ze echt wel willen. Toch blijkt ook in de tweede helft de tegenstander sterker te zijn. Bjarne zorgt ervoor dat de bal over gaat. Na een corner van Marknesse lijkt de bal er in te gaan, maar gelukkig, net naast! Dave neemt de bal van de keeper goed aan en speelt keurig over naar Marvin. Maar wederom levert deze actie geen kans op voor Blokzijl. En dan, 2 en een halve minuut voor het eindsignaal lukt het de tegenstander toch op een verrassende wijze een punt te scoren. Aan de kant wordt twijfel over dit doelpunt geuit, maar dit heeft geen effect op de eindstand. 3-0. Onze jongens verlaten moe maar voldaan het veld. Ondanks deze stand kunnen ze terugkijken op een goede wedstrijd. Nog een te gaan in deze competitie.

Sportieve groeten,
Dave en Alette Holman