Zaterdag 8 maart speelt E1 zijn eerste wedstrijd in de competitie tegen SVM E1. Om acht uur worden de spelers van E1 verwacht op het voetbalveld van Blokzijl om daarna gezamenlijk richting Marknesse te rijden. Een tegenvaller, Manon is geblesseerd aan haar enkel en weet niet of ze kan spelen. Coach Theo ziet al gauw dat het niet verstandig is om haar te laten spelen, dus dat wordt bank zitten voor Manon. Ook missen we onze goede speler Enrico. Gelukkig hebben we Jelle Roozeboom van E2 die ons komt helpen. Na een klein onenigheid tussen coach en scheidsrechter over de tijd, wordt er begonnen met de wedstrijd. Blokzijl begint sterk, Jurgen geeft een prachtige voorzet en Janick schiet de bal er strak in 1-0 voor Blokzijl. Toch laat SVM zich niet aan de kant schuiven en doet er alles aan om het Blokzijl moeilijk te maken. Blokzijl heeft de scheidsrechter niet mee of het is onervarenheid van deze jonge man of partijdig zeg het maar!!!  Dit komt niet ten goede van onze jongens, het geeft irritaties en ze gaan minder scherp spelen waardoor ze steeds net iets te laat zijn en wat kansen geeft voor de tegenstander. Het wordt al gauw 1-1 en de 2-1 komt er snel achter aan. SVM komt steeds meer in de wedstrijd, maar Blokzijl laat zich niet uit het veld slaan en probeert er alles aan te doen om te scoren. Toby die goed in de wedstrijd zit, ziet door de verdediging heen te komen en doet een schot richting het doel, helaas net naast. Jelle wordt ingezet en doet erg zijn best, maar je ziet dat hij moet wennen aan de snelheid van E1. Jelle geeft niks hoor hier leer je alleen maar van. Toch heeft Blokzijl veel geleerd van de vele oefenwedstrijden, namelijk niet opgeven maar doorgaan. Jurjan heeft een prachtige redding en je ziet Blokzijl terugkomen. Anne, Damien en Kyran proberen er alles aan te doen om de spelers van SVM bij het doel van Blokzijl weg te houden. Kyran heeft het zwaar hij moet een pittige tante verdedigen die veel techniek in huis heeft. Anne probeert de bal zover mogelijk van Jurjan vandaan te houden door een harde trap tegen de bal te geven, tja en dat de scheidsrechter in de weg staat, jammer dan moet hij maar uitkijken. Blokzijl krijgt voor de rust nog een paar mooie kansen, maar het lukt ze niet om te scoren. De scheidsrechter fluit, het is rust even tijd om e.e.a. door te nemen met de mannen. Al gauw wordt er begonnen aan de tweede helft. De spelers van SVM weten elkaar goed te vinden en SVM maakt al gauw de 3-1 en even later de 4-1. Dan raakt Anne geblesseerd er valt een gat in de verdediging en de tegenstander heeft vrij spel. De één na de andere doelpunt valt, dan fluit de scheidsrechter de wedstrijd is afgelopen. Het wordt 7-1 voor SVM. Mannen jullie hebben je best gedaan, ondanks een aantal tegenslagen waar jullie niks aan konden doen. Gauw deze eindstand vergeten en concentreren op de volgende wedstrijd tegen Urk.