Op deze laatste speeldag van de competitie mocht Blokzijl aantreden tegen de buren uit Belt Schutsloot. Voor beide partijen staat er niets meer op het spel behalve de spreekwoordelijke eer. Blokzijl in een luxe positie wat betreft het aantal spelers. Maar liefst een 15 koppige selectie stond klaar om er met elkaar nog eenmaal een potje te ballen waarbij Rutger, Bertin en Mark hun (voorlopig ?) laatste minuten in Blokzijl 1 maakten. Met een stralende zon, en lekker veel publiek stond de wedstrijd onder de bezielende leiding van de altijd aanwezige, fitte, soepel bewegende en alert fluitende heer Mangroelal die na een lange warming up om half drie voor de eerste maal floot.
Blokzijl speelde een vrij matige eerste helft. Dit kwam waarschijnlijk voort omdat we binnen de minuut op een 1-0 voorsprong kwamen en we niet goed wisten wat we daar mee aan moesten. Het hele seizoen hadden we deze luxe nog niet gehad en meteen was dat terug te zien aan het veldspel. De laatste verdediger van SVBS speelde de bal vanaf de middellijn terug op zijn eigen keeper die een metertje of twintig voor zijn goal stond. In plaats van dat de bal over de grond werd teruggespeeld, werd de bal met een mooie hoge curve teruggespeeld. Via een fantastische stuiter over de keeper heen belandde de bal zo tegen de touwen. Weer een fraaie aparte goal voor de groen witten uit Blokzijl. SVBS was de eerste helft de betere maar Bertin Teune toonde aan dat hij niet alleen de 2e helft goed kan keepen. Met dank aan 2x de paal wist hij zijn doel met keurige reddingen schoon te houden.
Met een voorsprong dus de rust in en de sfeer was uiteraard opperbest. Zonder wissels werd er aan de 2e helft begonnen en het was zaak om de eerste 10 minuten de "storm" van de Belt door zien te komen. Dat liep helaas even anders want na 5 minuten stond de gelijkmaker op het scorebord. Toen een kwartier later de 2-1 ook viel was het over en uit voor Blokzijl. De heer Mangroelal zijn lange warming up begon hem op te breken en hij moest de verder zeer sportieve pot steeds meer door zijn vingers laten glijden. Rutger Prins was hier de dupe van want die mocht na 2x geel inrukken. Een ieder die Rutger Prins de afgelopen 14 jaar heeft zien voetballen bij Blokzijl weet dat hij best wel geel zou kunnen krijgen maar pertinent niet voor praten. Want dat heeft hij namelijk nog nooit gedaan in die 14 jaar. Vandaag werd hem de gele prent dus 2x voorgehouden voor "praten" en verbouwereerd kon hij in zijn afscheidswedstrijd voortijdig de kleedkamer opzoeken. Met 10 man bloedde de wedstrijd verder dood en SVBS pakte terecht de 3 punten vanmiddag. Het biertje smaakt er echter bij de heren van Blokzijl niet minder om.

Met 3 overwinningen, 2 gelijke spelen en 17 nederlagen sluit Blokzijl dit seizoen af op de laatste plaats. Vooraf was dit ook wel ingecalculeerd maar je hoopt altijd dat het toch even wat beter loopt. Doelstelling van dit seizoen is echter wel gehaald. Met een groep spelers die vooraf wisten wat de insteek dit seizoen was hebben we met elkaar er toch een mooi jaar van gemaakt. Qua prestaties uiteraard niet maar qua sfeer hebben we ons toch maar mooi door het seizoen geworsteld. Komend seizoen hopen we met het doorschuiven van de jeugd verder te kunnen bouwen aan een nieuw Blokzijl. Alle mensen die zich dit seizoen hebben ingezet voor het 1e elftal wil ik hierbij bedanken.