In de DERBY tegen SVBS 77 is Blokzijl van de mat geveegd, het kwam totaal in het stuk niet voor.

Wat waren de Beltigers scherp in die zin dat nagenoeg alle duels over het hele veld werden gewonnen.
Joop Stam riep voor de wedstrijd we schoppen er minimaal vier in de leider glom van oor tot oor.
Trots op zijn ploeg nam hij de felicitaties in ontvangst, trainer Lieuwe Pals ( was jarig) en grensrechter Jan Klaver zagen hun ploeg de beste wedstrijd in het seizoen spelen.
Als er in de toekomst met zoveel passie en beleving wordt gevoetbald dan ziet het er in het dorp van het riet uitstekend uit.
Mijn eigen ploeg geloofde het wel ondanks alle informatie als we dit en als we dat, was Blokzijl geen schim van de ploeg die 5e had kunnen eindigen.
EBC deed zijn plicht dus zakte Blokzijl naar de 7e plaats met 31 punten.
De wedstrijd begon voor Blokzijl al direct met tegen slagen binnen 6 minuten nam SVBS77 al een 2-0 voorsprong.
Eerst schoot Jarno Klaver van dichtbij de bal hard binnen ( 3e minuut) en even later mocht Jarno weer aanleggen.
Twee doelpunten vlak voor de eigen goal, hoezo scherpte.
De Blokzijler verdedigers stonden erbij en keken erna, daarna de 1e kansjes voor Blokzijl Everard knalde de bal op de vuisten van keeper Bovendeur, de rebound van Carlo ging naast.
Maar wat voetbalde de mannen uit de stad zwak telkens waren ze te laat met ingrijpen of in de actie.

De wedstrijd werd volledig gedicteerd door SVBS 77.
In de 39e minuut wederom een goal in de eigen 16 meter Harm Jan Stam soleerde binnendoor en liet iedereen staan een knappe goal 3-0.
Vlak voor rust de kans voor Boaz hij werd door Martin Pees uitstekend bediend maar de jonge spits schoot hard over

Eindelijk rust, de koppies werden voorzien van bemoedigende woorden kom op mannen we laten ons de bekende kaas van het brood eten.
Blokzijl begon te voetballen twee mooie acties van Carlo en Everard hadden meer verdiend maar eerlijk gezegd het zat er gewoon niet in, De belt bleef met diepe ballen de levensgevaarlijke spitsen bedienen, een hoge bal werd achterin slecht weg gekopt Jarno Klaver wie anders won het loopduel en schoot de 4-0 binnen( 68e minuut)
Het was dat bij SVBS77 de kracht afnam waardoor er nog grote kansen werden gemist anders had het verloop er nog veel slechter uit kunnen zien.
Toch bleef Blokzijl hopen op dan maar die ene treffer, een duikkopbal van Everard was atletisch maar ging naast de kans in de 1:1 van Carlo en keeper Bovendeur werd door de laatste gewonnen.

Nee, wat Blokzijl ook probeerde het was tevergeefs de wedstrijd in Belt Schutsloot werd verdiend verloren.
Verder wil ik toch Hans noemen want deze jonge vent heeft al diverse keren ons 1e geholpen ook nu weer trok hij de schoenen aan om het elftal te completeren.
Hans van der Linde BEDANKT

Mann off the match: gaat deze keer naar alle toeschouwers uit Blokzijl, zij zagen hun favoriet struikelen maar bleven positieve ondersteuning geven en dat is een groot compliment waard.