Blokzijl krijgt niet waar het recht op had.

Zaterdag 6 november stond de 5de uitwedstrijd op het programma tegen de Belt. Jaren was dit een zwaar bevochten wedstrijd, maar vandaag de dag leeft dit niet meer zo bij de meeste spelers van Blokzijl. De eerste minuten was voor beiden partijen aftasten, en een licht overwicht voor de mannen uit Blokzijl kwam er vanaf de 10 de minuut. Blokzijl zette meer druk en kreeg in de 14de minuut een vrije trap deze werd door Sander Boxum goed ingeschoten, maar werd zeer fraai gepareerd door de uitstekende keeper deze middag van de Belt. Kort daarop was het Gerard Koppers die goed inschoot maar deze bal ging rakelings voorlangs. In de 19de minuut kwam Blokzijl terecht op voorsprong Sander Boxum speelde twee man uit en ronde fraai af 0-1. In de 26ste minuut was Pieter Galema dicht bij de 0-2 maar op de doellijn wist hij al liggend niet de bal er over te krijgen. Tot de 37ste minuut was het Blokzijl wat de klok sloeg. En een vrije trap over de middenlijn werd genomen, de afgeslagen bal werd niet goed beoordeeld en belande bij Jarno Klaver en de topscoorder van SVBS wist hier wel raad mee. 1-1. Vanaf toen waren de rollen omgedraaid, en in de 39ste minuut liep de spits van SVBS tegen de bennen van een verdediger aan en liep 2 meter door en liet zich alsnog vallen, de scheidsrechter besliste strafschop. Deze werd genomen door Jarno Klaver en deze maakte zijn 2de goal van de middag 2-1. Toen gingen de koppies naar beneden en in de 42ste minuut uit een corner wist Arne de Jonge wel raad met de opgelegde kans 3-1.
Na rust een gelukkig zeer gemotiveerd Blokzijl iedereen speelde met meer dan 100% inzet. De tweede helft was geheel voor Blokzijl maar alle geboden kansen werden niet benut. Pieter Galema was met een vrije trap dicht bij de aansluiting maar de kruising stond dit in de weg.
Het was een spervuur op het doel van SVBS maar zoals eerder gezegd keeper of het houtwerk stond Blokzijl in de weg. SVBS had de tweede helft 1 zeer goede counter maar deze werd zeer goed gestopt door Dennis Heyman. Al met al een zeer goed spelend Blokzijl maar de mensen uit Beltschutsloot trokken aan het langste eind en hielden de punten thuis.