Waarom De Belt 2 Blokzijl 2 zo’n leuke voetbalmiddag werd.

Zaterdagmiddag half 2 vertrokken we met 12 spelers Henk en Ronald en onze vaste supporter Hemmo naar de Belt. Onze technische staf had een verassing uit de hoge hoed getoverd. Jan Grendelman werd gevraagd om als keeper op te treden en Jan wilde maar al te graag ons keepersprobleem oplossen. De verdediging bestond uit Gert de Jonge, Marco ten Wolde, Richard Jägers en Johannes Lok. Gerland Hogeterp, René Groen en Thomas Bremer vormden de middenlinie en de aanval bestond uit Carlo Noordwijk , Everard Rabbinge en Aleks Hamstra.
Na een moeizaam begin(het neefje van Richard maakte de opmerking:(Blokzijl heeft wel heel veel oude spelers) op een hobbelig veld kwamen we na 20 minuten op een 1-0 voorsprong. Aleks(met heel veel energie) maakte met een mooie schuiver 1-0. Niet veel later kreeg Everard loon naar werken en liet de keeper van De Belt kansloos. Uit een corner van Gert de Jonge knalde de superfitte Gerland Hogeterp(gestopt met roken en 20 kilo lichter) vanaf 16 meter de bal tegen de touwen. Toen volgde er een oerknal, Marco ten Wolde werd onderuit geschoffeld, en moest met een heupblessure de wedstrijd definitief verlaten. Hij werd vervangen door Marcel. Vlak voor rust kreeg de Belt een makkelijk gegeven penalty en keeper Jan Grendelman(volgens vrouw Emmy speelde hij in de PSV jeugd) was kansloos. Toch gingen we met een marge van 3 de rust in omdat de scheidsrechter ook voor een overtreding op Everard de bal op de stip legde. Richard benutte deze buitenkans koelbloedig.
Na rust ging Blokzijl verder met wat ze in de 1e helft ook deden: veel kansen creëren. Richard was de 1e die één van de vele kansen benutte. Met een ouderwetse punter van de 16 meter verraste hij de keeper maar helaas was dat wel het einde van zijn voetbalschoenen. Een smetje op de middag was het uitvallen van Gert die bij een verdedigende actie met zijn hand tegen de grond kwam en zijn pink brak. Marco werd uit de dug out gehesen en op karakter maakte hij zijn rentree in de wedstrijd. De 6-1 kwam van spits Everard na een assist van Gerland en de einduitslag werd bepaald door Carlo:1-7. Helaas werd na een mooie voorzet van Johannes het doelpunt van Aleks afgekeurd op advies van de “neutrale” grensrechter van de Belt. Ook de vrije trap van Thomas(geblokt door René) had een beter lot verdiend. Toch stapten we tevreden en voor een aantal spelers op leeftijd vermoeid van het veld.
Dan het antwoord op de vraag waarom de Belt Blokzijl zon leuke voetbalmiddag werd.
Door het mooie voorjaarszonnetje, de inzet van een ieder en de overwinning? Ja dat speelde zeker een rol. Maar vooral de mix van jonge spelers, oudere ervaren spelers, begeleiding en supporters die zowel voor tijdens en na de wedstijd op een hele plezierige, positieve manier met elkaar omgaan.

Speciale dank nog even namens het 2e elftal voor Renah die Gert begeleide naar het ziekenhuis en pas laat in de avond weer thuis was.

René