Vandaag de derby tegen de mannen uit de Belt. Op papier moet dit een overwinning opleveren voor het 2e van Blokzijl maar op papier telt natuurlijk niet. Met 3 C junioren in de gelederen begonnen we zeer sterk op een redelijk goed bespeelbaar veld. Het regende wel licht en het was erg koud maar het spel wat het 2e liet zien daar werden de mensen op de bank wel warm van.
In de 3e minuut had Lo al de score kunnen openen. Zijn loopactie werd goed ingeschat door Everard want zijn pass binnendoor kwam precies goed bij de lopende Lo. Lo wist de bal helaas voorlangs te spelen maar de bedoelingen van het 2e waren duidelijk. Een minuut later was het wel raak. Roy wist met een afgemeten voorzet het hoofd van Carlo te vinden. Met een fraaie knik wist hij de bal in de hoek te deponeren. De 0-2 volgde al snel. Rene wist met een perfecte steekbal de diepgaande Lo te bereiken en ditmaal was Lo koelbloediger en werd de voorsprong dus verdubbeld. De aanvallen op het SVBS doel bleven maar volgen. Roy zijn schot ging net over, Mark zijn schot ging voorlangs en een kopbal van de hard werkende en sleurende Raimond werd niet tot 0-3 gepromoveerd. Een schot van Carlo spatte op de kruising uiteen en Rene wist na een individuele actie de bal voorlangs te plaatsen. Op de bank begon Henk al een beetje nerveus te worden. Het zou toch niet zo gaan lopen als de afgelopen wedstrijd tegen VHK ? Ook daar werden de mooiste kansen niet benut en uiteindelijk liep VHK er met de punten vandoor.  De laatste 5 minuten van de eerste helft wisten we het klassenverschil dan ook in de stand uit te drukken. Sander Boxum wist met een geplaatst schot de 0-3 te maken en Lo maakte vlak voor de rust de 0-4 uit een corner van Carlo. De thee werd met een geruststellende voorsprong opgezocht. De 2 C junioren die  we nog achter de hand hadden zouden we in de tweede helft nog even laten zitten om ze het laatste half uur los te laten. Taak in de tweede helft zou vooral zijn om doelman Sander dit seizoen voor de eerste keer de nul te laten houden.
Net als afgelopen woensdag was de tweede helft van een wat minder niveau. Grote kansen werden er niet meer uitgespeeld. Toch kwamen we op een 0-5 voorsprong. Everard werd in de zestien onderuit geschoffeld en de prima fluitende vrijwilliger van de Belt kon niets anders doen dan een strafschop geven. Roy wist dit buitenkansje te verzilveren en schoot de bal resoluut in het rechterhoekje.  Carlo vond het toen wel welletjes en zocht de bank op, Nick kwam voor hem in de plek. Een kwartiertje voor tijd kon SVBS er toch nog eentje bij ons in prikken. Marco wist een voorzet uit onze eigen zestien te koppen maar de bal kwam precies in de voeten van een wachtende SVBS er. Deze aarzelde niet en haalde meteen uit,Sander verbouwereerd achter latend. Voor Sander even zuur want die verdiende het vandaag om de nul te houden. Een verdiende en soepele overwinning voor Blokzijl dat netjes op een 4e plaats in de ranglijst blijft staan.