Zaterdag 30 mei, onze laatste competitiewedstrijd van dit seizoen, tegenstander was Ens. De thuiswedstrijd werd in het begin van het seizoen vrij makkelijk gewonnen door Blokzijl met 7-1. Na 2 weken niet gespeeld te hebben en de trainingen maar minimaal werden bezocht, was het maar de vraag of Blokzijl nog in het "ritme" zat. Het begon al goed, in Ens aangekomen bleek dat we de tas met shirts nog in Blokzijl hadden laten staan. Gelukkig was Paula nog maar half op weg naar Ens en keerde zij haar auto om de tas op te halen. Henk had vandaag beschikking over 12 dames, waarvan 1 niet geheel fit was ( Mariska) en Janita die met haar arm in het gips ( goed ingepakt) speelde. Even een korten maar goede warming-up, en we konden beginnen. op een mooie kunstgrasmat trapte Ens af. Ens zocht de aanval, maar de verdediging van Blokzijl gaf geen krimp. Er werd rustig opgebouwd van achteruit, het blijkt dat in de loop van het seizoen wij best kunnen wennen aan kunstgras, de bal ging mooi rond. Mooie combinaties en passes maakten het de speelsters van Ens lastig om er aan te pas te komen. Na 10 minuten was het Marjolein die de 0-1 maakte.   Het spelbeeld veranderde niet zoveel, Blokzijl in de aanval, kleine kansjes, leuke acties. Na een mooie solo van Marjolein, kreeg Monique de bal in   de 16 aangespeeld, kappen, draaien, met links, oh nee, toch maar met rechts…en ja hoor, Monique is het scoren niet verleerd en de 0-2 was een feit. Ens kwam er soms door bij Blokzijl, maar kwam niet tot scoren, 1 keer moest Herma gestrekt om een bal te keren, maar daar bleef het de 1e helft ook bij. We gingen rusten met een 0-2 voorsprong. Grensrechter Jeffrey die in de kantine een bakje koffie nam, "vergat" de tijd en iedereen stond alweer op het veld om te beginnen om aan de 2e helft te beginnen, toen ze tot de ontdekking kwamen dat een grensrechter toch ook onmisbaar is en werd hij nog gauw   uit de kantine gehaald.   Blokzijl trapte af, en liet de bal rond gaan. Maggie stoof mee naar voren en werd aangespeeld, en zij maakte de 0-3.   De wedstrijd kon nu mooi verder worden uitgespeeld, controle over het spel houden, Dit lukte aardig. De 0-4 kwam ook op naam van Maggie, een mooi afstandsschot en de bal ging over de keeper heen in het doel. Blokzijl vond het wel prima en Ens werd wat sterker, uit het niets een best afstandsschot en Herma die het nakijken had. 1-4. Niet veel later werd het zelfs nog 2-4. Met nog 10 minuten op de klok moest Blokzijl nog alle zeilen bijzetten om Ens van scoren af te houden. Dit mag je nooit meer weggeven natuurlijk.   Dit lukte, er werd niet meer gescoord. De scheidsrechter floot deze competitie af, waarin wij 2e eindigen. Na de winterstop hebben de dames erg goed gepresteerd, er werden 9 wedstrijden op rij gewonnen, alleen van kampioen Steenwijkerwold werd verloren, deze wedstrijd kwam te vroeg na de winterstop, maar al met al een goede prestatie van deze dames dit seizoen. Met een niet al te brede en veelal wisselende selectie , toch (wederom) een 2e plek.   Volgend seizoen kunnen ze er weer vol tegenaan in een nieuwe competitie. Dat kampioenschap moet er een keer in zitten!   Graag wil ik , mede namens alle dames Henk van Benthem bedanken voor het leiderschap dat hij op zich heeft genomen na de winterstop. Henkie bedankt! In de kantine werden nog verschillende pogingen gedaan om Henk aan ons te binden voor volgend seizoen, maar Henk komt ons "gewoon supporteren".