Sinds begin van de najaarscompetitie speelt F1 in een nieuw tenue gesponsord door Egmen Pit van Pit Stofferingen uit Blokzijl. Rond 08:30 uur was er tijd voor de foto. Na de fotosessie was er nog tijd over voor een wedstrijd voorbereiding en een glaasje ranja voor de spelers.

Op de foto bovenste rij van links naar rechts: Peter Kragt (trainer/leider), Kyran Boes, Damiën Pit, Lucas Molenaar, Janick Dragt, Jörgen Stap, Egmen Pit (trainer/leider/sponsor)
Onderste rij van links naar rechts: Milan Mäckelburg, Eddy Bisschop, Anne Kragt. Op de foto ontbreken Marcel Skoczen en Enrico Leeuw.

Rond 8:50 vertrokken we richting Ens voor de laatste wedstrijd tegen SV Ens die op de 2e plaats staan. Met slechts 8 spelers, Enrico ziek en Marcel uitgeleend aan F2.
De tactiek voor vandaag was alles op de aanval met Jörgen Stap in de verdediging; vervolgens zo snel mogelijk scoren.
Dit ging heel goed, echter wat jammer was dat het scoren uitbleef, in de hele wedstrijd hebben we wel 20 kansen gehad: op de lat, op de paal, van de doellijn, net naast etc.
Grote verschil met Ens vandaag was dat Ens ze wel maakte, 7 kansen, 7 doelpunten. Uiteindelijk slaagde Damiën er in toch nog in de eer te redden door te scoren.
Een bijzonder geflatteerde uitslag in een wedstrijd waarin Blokzijl absoluut niet de mindere was.
Ook de leider van Ens F1 merkte op dat ze eindelijk weer eens een keer een waardige tegenstander hadden gehad, waarbij het allemaal niet vanzelf ging.
Met het penalty’s nemen wil ik nog even vermelden dat Eddy alle penalty’s gestopt heeft, supergoed gekeept Eddy!

Als leiders en trainers kijken we heel tevreden terug op de afgelopen najaarscompetitie waarin F1 goed gepresteerd heeft. 19 punten uit 10 wedstrijden en geen enkele wedstijd met dikke cijfers verloren alleen vandaag dan een vertekende uitslag van 7-1 ; In totaal hebben we met z’n allen 22x gescoord en 26 doelpunten tegen gekregen.
Komende voorjaars competie gaan Lucas en Eddy naar E2, we wensen jullie heel veel succes in jullie nieuwe team.

Peter Kragt en Egmen Pit