Zaterdag 14 januari vond voor de derde keer het Go Veen Vrouwen Futsaltoernooi plaats in Tuk. Dit toernooi georganiseerd door Olde Veste staat in het teken van het goede doel. Dit jaar ging de opbrengst naar De Zonnebloem Noord West Overijssel. S.V. Blokzijl won de eerste editie van het toernooi in de B-poule (4de en 5de klasse) en na een jaar afwezigheid (blessures, zwangerschappen e.d.) trad S.V. Blokzijl nu voor de tweede keer aan de aftrap. De animo was groot en trainer/leider Peter Oosterkamp had de keuze uit een tiental dames en in goed overleg werd er besloten om Coringe en Mariska een vrije avond te geven. In een poule met EBC/Delfstrahuizen, Balk, Olde Veste 2 en Steenwijkerwold lagen er zeker mogelijkheden en de eerste wedstrijden tegen EBC/Delfstrahuizen en Olde Veste 2 werden beide gewonnen met 4-1.

Vervolgens werd derdeklasser Balk verslagen met 1-0 en door te winnen van Steenwijkerwold met 3-1 was de eerste plaats in de poule een feit. In de kruisfinales werd er met 5-0 overtuigend Balk gewonnen die als vierde in de poule waren geëindigd. In de poule en in de halve finale was het spel zeer overtuigend en bij vlagen was het positiespel zelfs van een uitzonderlijk niveau. Door het vertoonde spel in deze wedstrijden van Janita de Jonge werd zij geselecteerd voor het vrouwen dreamteam die het moesten gaan opnemen tegen de sponsoren van het toernooi. Ook hier lieten de dames in het algemeen zien dat het vrouwen voetbal in niveau omhoog gaat en de mannen werden met de duidelijke cijfers van 6-2 verslagen. In de finale trof S.V. Blokzijl EBC/Delfstrahuizen, waar het hele toernooi goed en met rust werd gevoetbald waren de eerste 10 minuten een drama voor de dames uit het havenstadje. Foute passes, wilde schoten en het leek wel of de spanning te hoog werd, en EBC/Delfstrahuizen kwam verdiend op een 0-2 voorsprong. Na 10 minuten brak Yvette Teune met een raak afstandschot de ban en konden de dames uitlopen naar een 4-2 overwinning en daarmee wonnen zij voor de tweede keer in net zoveel deelnames het Go Veen Vrouwen Futsaltoernooi. Janita de Jonge werd tevens uitgeroepen tot speelster van het toernooi voor de 4de en 5de klassers.

• Staand v.l.n.r. : Yvette Teune,  Peter Oosterkamp (trainer), Janine Smedes, Janita de Jonge en Doortje IJspeerd  Zittend v.l.n.r. : Margaret Smit, Herma v/d Linde, Marjolein v/h Meer-Visscher en Marianne Slagter-van Benthem