Na woensdagavond dik te hebben verloren van DWP (0-4), moesten we zaterdag aantreden tegen de Dames uit Sint Jansklooster. Blokzijl was er op gebrand om nu wel een goede wedstrijd op de mat neer  te leggen, al is het alleen maar om de prestige, van Klooster wil je niet verliezen.

Henk en Roy (inval-leider) hadden de beschikking over 13 speelsters. We begonnen de wedstrijd met Herma op doel. Janita, Jannie, Marianne en Janine in de verdediging. Renske, Renah en Maggie op het middenveld en voorin werden Yvette, Marjolein en Monique opgesteld. Coringe en Janina begonnen op de bank.

Om 14.30 uur kon de strijd beginnen onder leiding van Joop Slagter. Blokzijl moest in het begin even zoeken, maar de 1-0 werd al snel gescoord door Yvette. Een goed begin… Vlak hierna werd Marjolein op de rand van de zestien hard onderuit gehaald. Maggie wist de vrije trap die hierop volgde mooi binnen te schieten, 2-0! VHK probeerde veelvuldig de lange bal op hun snelle en behendige spits te spelen, maar Jannie had haar goed onder controle.  1x was ze Jannie en Janita te snel af en kon ze alleen doorlopen naar Herma, ze wist de bal beheerst binnen te schieten, 2-1.

Blokzijl raakte hierdoor niet van slag, de bal werd goed rond gespeeld en er volgden een paar aanvallen ‘uit het boekje’. We gingen rusten met een 5-1 ruststand door doelpunten van 2x Marjolein en Maggie.

In de rust tevreden gezichten in de kleedkamer. Gewoon zo door voetballen en proberen de score uit te breiden. Vol goede moed stapten we het veld weer op…  We hadden de wedstrijd onder controle, Klooster begon aardig op elkaar te foeteren. Tot echt uitgespeelde kansen leidde dit niet. De meeste dames voelden de wedstrijd van woensdag in de benen en het zware veld hielp hier ook niet echt aan mee…

Na ongeveer 70 minuten spelen zagen de wissels van VHK dat bij ons de puf er wat uit was en dit werd dan ook geroepen; “kom op, ze worden moe!”… Toen ging er bij Marjolein een knopje om. Alsof ze er niet stonden speelde ze 4 speelsters uit en wist de bal beheerst tegen de touwen te werken, 6-1. VHK was gebroken, ze waren er klaar mee… Hierdoor wisten we via 2x Yvette en nogmaals Marjolein de 9-1 einduitslag op het scorebord te zetten.

Op naar zaterdag, dan spelen we de uitwedstrijd tegen Tollebeek / Nagele Dames 1.