Zaterdag 9 mei stond de een na laatste wedstrijd van de dames op het programma. Op een winderig sportpark floot de vaste scheidsrechter van onze dames Dhr. J Slagter voor het begin van de laatste thuiswedstrijd. Voorafgaand aan deze wedstrijd had leider Henk van Benthem te kampen met de nodige personele problemen, mede veroorzaakt door de trainer die woensdag avond toch besloot om te gaan trainen ondanks de vele afzeggingen. Even een balletje op doel schieten en partijtje om toch maar wat arbeid in de benen te hebben om de tweede plaats veilig te stellen achter kampioen Steenwijkerwold vr1 en om de goede reeks van 7 overwinningen op rij een goed vervolg te geven. Aanvoerder Janita de Jonge besloot ondanks knieproblemen toch maar mee te doen en bij de afwerkoefeningen, bij afwezigheid van Herma de handschoenen aan te trekken. Na een zwabberschot van de trainer zelf, probeert ze weg te geraken van de bal, maar helaas doet deze zwabberbal haar pols achterover slaan met als gevolg een dubbele polsbreuk en in het gips (Janita beterschap en succes met het herstel!!!) Waar Henk tot aan woensdag 12 dames tot zijn beschikking had, was dit nu teruggebracht naar 11. Hierbij hadden enkele dames wat last van voorjaarsverkoudheid, uit alle macht werd er dan toch de twaalfde vrouw opgetrommeld om toch de beschikking te hebben over een zoals later bleek een noodzakelijke wissel. Niet vanwege de dames die hinder ondervonden van een voorjaarsverkoudheid, maar vanwege onze Jannie!!!
Onze Jannie, rots in de branding tegen menig tegenstander, schrik van menig spits in de vierde klasse, met haar onverzettelijkheid en wilskracht weet ze vaak het haar tegenstander zo lastig te maken dat ze haar tegenstander uit de wedstrijd kan spelen. Zou vandaag na vele jaren bij de plaatselijk S.V. haar laatste thuiswedstrijd spelen en meestal wordt je dan in het zonnetje en de bloemetjes gezet. Het scheelt dat Jannie zelf de bloemetjes vrijdagavond al had uitgezet. Zoals het Jannie betaamd was ze wat later en waar de overige dames zich al in het groen witte tenue hesen, kwam Jannie het sportpark op, van al bovengenoemde was niet veel meer over, eigenlijk helemaal niets. De bloemetjes waren verwelkt, het zonnetje scheen niet meer en als haar voorkomen uitstraalde hoe zij zich voelde dan beloofde het niet veel goeds…..
De wedstrijd begon en Marianne nam de plaats als laatste vrouw in en Maggie had de aanvoerdersband om haar arm geschoven gekregen. S.V. Blokzijl zet vroeg druk en binnen 10 minuten komen de dames op een verdiende 1-0 voorsprong door Yvette, ook de 2-0 wordt door Yvette knap binnengeschoten na een prachtige aanname schakelt ze in een beweging de laatste vrouw en voorstopper van Urk uit en schiet beheerst binnen. Urk probeert wel aan te vallen, maar stranden vaak op de verdediging van Blokzijl, na een half uurtje en drie sprintjes is alle energie die Jannie nog had uit het lichaam geperst en Annelies komt haar vervangen wat ze uitstekend heeft gedaan. Bij een van de vele aanvallen weet Marjolein haar directe tegenstander achter zich te laten en de laatste vrouw van Urk is resoluut en torpedeert Marjolein naar de grond net buiten de zestien. 5 minuten afkoelen en helaas wordt de vrije trap niet benut. Vlak voor rust weten de Urker dames dan toch het net te vinden na een scrimmage in de zestien weet de spits van Urk de 2-1 tegen de touwen te werken.
In de rust werd er afscheid genomen van Leonie en ook van Jannie, beiden kregen een bloemetje en worden bedankt voor bewezen diensten, hopende dat Jannie hier nog wat van zou opfleuren en door de dames werden er tal van pogingen gedaan om Jannie middels wat voedsel energie toe te dienen voor het geval ze toch nog weer het veld in moest, om verder maar niet in details te treden, zeggen we maar dat het lichaam protesteerde.
De tweede helft begon rommelig aan Blokzijl haar kant, en laten we maar zeggen door miscommunicatie weten de Urker dames de 2-2 op het scorebord te zetten. Vlak naar de 2-2 weet Marjolein haar treffer binnen te werken en is de stand weer in het voordeel van Blokzijl hierna volgt een kansenfestijn aan de kant van Blokzijl maar de bal wil er niet in en een paar keer staat de urker doelvrouw in de weg. Aan de andere kant komen de Dames van Urk soms gevaarlijk voor het doel van Herma en weet men ook nog de paal te raken. Het is uiteindelijk Yvette met haar derde van de middag die Blokzijl weer wat lucht geeft. Inmiddels probeert Blokzijl door te drukken en moet Monique door een blessure aan haar vinger vervangen worden door jawel onze Jannie, iets later op het veld gekomen na de rust dan de overige dames. Urk weet dan nog de 4-3 te maken, maar al snel gooit Marjolein het duel op slot met haar tweede treffer en zo weet Blokzijl haar laatste thuiswedstrijd winnend af te sluiten. Al met al weer een knappe overwinning van de dames van de plaatselijke S.V. ondanks alle ongemakken.
De laatste wedstrijd van het seizoen zal uit tegen Ens zijn, datum is nog niet bekend.