Vandaag de thuiswedstrijd tegen de dames uit de Belt, de uitwedstrijd werd moeizaam gewonnen, 10 minuten voor tijd stonden wij nog op achter, maar gelukkig wisten we daar wel 3 punten te pakken. SVBS 77 staat nagenoeg onderaan in de competitie, maar weten hier en daar wat punten te pakken.  En dan is dit een ook een derby, waarin de stand op de ranglijst niks zegt.

Na een donderspeech van leider Henk over de matige trainingsopkomst, was het zaak om hier thuis de punten te houden, dit omdat wij de 3e plek in deze competitie willen behouden en misschien wel een goede 2e willen worden. ( dat wordt Blokzijl de laatste seizoenen elke keer, dus waarom dit seizoen niet). Steenwijkerwold zal zo goed als zeker met de titel aan de haal gaan.

Henk had de volgende 11 dames in het veld gezet: Herma, Renah, Janita, Jannie, Monique, Marianne, Doortje, Maggie, Marleen, Yvette en Marjolein. Mariska en Lotte begonnen op de bank. Om half 3 werd er afgetrapt door de dames van Blokzijl. We begonnen heel leuk, er werden mooie combinaties gezocht in plaats van de lange bal te spelen. Zo kwamen we een aantal keren gevaarlijk voor het doel van de Belt. Een klutsbal werd door de keepster nog net voor de lijn gepakt. SVBS kwam er niet echt uit en de 1-0 viel in de 19e minuut, na een mooie aanval scoorde Yvette. Maar de Belt maakte al gauw gelijk, 1 kans, gelijk een doelpunt. Niks aan de hand zou je denken, we drukken gewoon de 2e erin.

Dat gebeurde ook, maar wel in eigen doel, een halve voorzet van de rechtsvoor van de Belt kwam mooi op het hoofd van Janita, die helaas geen ogen in haar rug had, want Herma stond achter haar om de bal te vangen, maar niet riep, dus daar stond de 1-2 op het bord. Er volgden kansen, hopeloze schoten op doel, waar de Belt niet warm of koud van werd. Op slag van rust was het ineens 1-3. Knap van de Belt, 2 kansen en  2x scoren en 1 keer met hulp van ons. Dan ga je met een naar gevoel de kleedkamer in.

Er werd gewisseld, Renah maakte plaats voor Lotte.  Zaak was om snel de aansluitingstreffer te maken en dan doordrukken. We laten ons niet gek maken door de Belt. Het duurde tot de 55e minuut, Maggie gaf een prachtpass op Marjolein en die scoorde fraai. Het was Blokzijl wat de klok sloeg en de Belt vast zette op hun eigen helft. Marjolein liep goed door op een assist van Marleen, en maakte de 3-3. in de 60e minuut.  5 minuten later stond Marleen op de goede plek bij een uittrap van de keepster van de Belt, die nog wat te ver voor haar doel stond en Marleen schoot de bal over de keepster heen in het doel.

We stonden weer voor! Het spel werd aan beide kanten wat harder, maar van zware overtredingen was niet echt sprake. Blokzijl probeerde nog steeds te combineren, maar af en toe schuwden de dames van de Belt de harde duels niet, wat een dikke mond, en enige blauwe plekken opleverde bij sommige speelsters. Yvette dacht de bal nog te kunnen raken in een duel met de keepster

, maar ze kwamen ongelukkig in botsing, dit kostte enige tijd om beide speelsters weer op te lappen, maar ze konden verder.  Marianne en Jannie schakelden hun tegenstanders in de duels uit, Herma kwam niet echt in de problemen. Herma staat top te keepen, klasse meid!  Blokzijl kreeg de zoveelste corner, de bal werd afgeslagen, maar Marjolein stond op de rand van de 16 en ramde de bal hard tegen de touwen. 5-3. Weer zo'n mooi doelpunt. Maggie werd 10 minuten voor tijd gewisseld, Mariska kwam in het veld. De Belt kwam nog met een slot offensief, maar de achterhoede met Janita, Marianne, Lotte, Jannie en de mee verdedigende Doortje wisten wat hun te doen stond, het hoeft niet meer mooi, alle ballen weg roeien.  Monique liep op haar tandvlees, maar hield het knap vol.  Weer 3 punten, al leek het daar met de ruststand niet op.

Volgende week komt Emmeloord bij ons op bezoek. Uit gingen we daar compleet de mist in, mede oorzaak was het kunstgras daar, waar wij niet zo aan kunnen wennen. Volgende week dus thuis, op ons veld. Met de inzet van vandaag in de 2e helft, moet dat goed komen en beloofd het een mooie wedstrijd te worden.

We gaan volop voor de 2e plek, die Emmeloord nu nog bezet. En Steenwijkerwold zal met een schuin oog graag meekijken, als er punten verspeeld worden, door Emmeloord, kunnen zij de platte kar vast uit de schuur halen.

* De leider/coach van de dames heeft de bonus binnen na vier overwinningen op rij…. Ferrari wordt door voorzitter Jan Grendelman  uitgereikt aan Leider Henk van Benthem…..