De voorbereiding voor deze laatste wedstrijd voor de winterstop begon voor een aantal al op vrijdagavond.. Een bericht in de groepsapp van de consul zorgde voor de nodige onrust, op zaterdagmorgen zou er een herkeuring plaats vinden of de wedstrijd door kon gaan.. Een aantal van de dames dachten/hoopten dat het geen doorgang zou vinden en waren daarom nog laat actief in de app… De leider greep subtiel in om maar te melden dat het toch echt tijd was om hun bed op te zoeken. Als het wel doorgaat had hij  graag fitte en uitgeslapen speelsters. Nadat het veld bespeelbaar was bevonden door de consul, werd dit door sommigen met luid gejuich ontvangen….een enkeling had zich er al op ingesteld op een vrije zaterdagmiddag. Om half 2 werd er verzameld in de kantine, onze tegenstanders hadden zich al omgekleed en liepen zelfs al het veld op om warm te lopen. Bij ons hadden sommigen wat vertraging door verschillende omstandigheden. Autopech, pijnstillers vergeten, wat later van het werk.. terug geroepen voor het werk, afijn, een beetje rommelig zo deze zaterdag. Om kwart over 2 waren we compleet met 15 dames op het veld. Vandaag een erg jonge bank, de jongste was 13 en zou vanmiddag haar debuut maken. Ook de keepster van de C- junioren zat op de bank. Het veld lag er nog redelijk bij, fijn veld om slidings te maken, indien nodig, dus werden de slidingsbroekjes nog maar even door een enkeling aangetrokken. De tegenstander van vandaag is Tollebeek/Nagele VR1. Uit was de uitslag 1-1, een gestolen punt was dat daar. Ze stonden op de ranglijst nu nog 1 punt boven ons, bij winst gingen we ze dus voorbij. De aftrap was voor Nagele, ik geloof niet dat wij ooit zo snel een tegendoelpunt hebben gekregen, binnen 15 seconden lag de bal al achter Leonie. Dat was niet de bedoeling, we hadden andere intenties vandaag. Maar gauw aftrappen en op zoek naar de 1-1-1. Het balbezit was voor Blokzijl en het spelbeeld bevond zich op de helft van onze tegenstander. Na wat kansjes van ons, leek het weer moeilijk om het net te vinden. Maar daar kwam na 12 minuten verandering in toen Yvette de bal binnen ramde, de keepster kansloos. Doorzetten nu en de voorsprong pakken, en doorgezet werd er, er werd goed gelopen, getikt en geroepen. Marjolein was een ware plaag voor haar tegenstander. Ze soleerde richting het doel, maar werd neergehaald in de 16, penalty dus, overduidelijk. Yvette ging achter de bal staan en schoot dit buitenkansje achter de keepster. We stonden voor.  Nagele/Tollebeek leek zich hier niet bij neer te leggen, er werd wat gewisseld, om zo meer druk naar voren te kunnen zetten. Een niet te missen kans, voor een leeg doel, maar gelukkig voor Blokzijl rolde de bal een metertje naast de paal. Pfff….daar kwamen we goed weg. Nog voor rust maakte Yvette de 3-1, na mooi voorbereidend werk van Maggie en Marjolein. Het stond "maar" 3-1. Gezien de kansen had het voor rust ook wel 6 of 7-1 kunnen staan. De  2e helft werd er gewisseld, Herma nam de plek van Leonie in op doel, die nu vervroegd winterstop had. Verder liet Ronald het eerst zo staan. De 1e 5 minuten was Tollebeek 2x gevaarlijk, maar Herma redde prima. Blokzijl herpakte zich en het spelbeeld was hetzelfde als de 1e helft. Wederom Yvette wist de keepster te passeren. Het spel was een genot om naar te kijken, het publiek genoot zichtbaar. De 5-1 werd gemaakt door Janita, dit is onze laatste vrouw, altijd een zekerheid achterin die nooit aan de kant gaat en haar meeste duels wint, hard en fair. Ze pikte de bal op ter hoogte van de middellijn, en kon doorlopen, er werd geroepen: links…links….. maar Janita dacht, laat ik eens schieten. En van zo'n 30 meter afstand werd de keepster verrast. Janita scoort niet zo vaak maar deze was wel 1 om in te lijsten. De 6-1 kwam wederom uit een penalty, Marjolein werd tegen de grond gewerkt en nu was het Maggie haar beurt om de penalty te nemen. Ook voor haar was dit geen enkele moeite. Dat Tollebeek nog de 6-2 maakt maalde niemand meer om. Inmiddels was er ook volop gewisseld en maakte Janina haar debuut bij de dames. Ook Mariska en de "goed gekeurde" Coringe waren binnen de lijnen. Deze jonge dames pakten het mooi op en we zijn blij dat ze ons komen versterken. De zieken/zwangerenboeg breidt zich namelijk uit, Willeke en Janine hebben beide rugklachten, Renske is nog volop zwanger. Gelukkig is Marleen weer in training na haar bevalling en komt ze na de winterstop ook weer in het veld.

Het eindsignaal klonk van de goed leidende arbiter/leidsman Joop Slagter, 3 punten, we stijgen naar de 4e plek en we zullen na de winterstop ons best doen om het de koplopers moeilijk te maken.