Vandaag staat er op papier een mooie wedstrijd op het programma.Blokzijl dames 1 tegen SCE 1. De dames van Blokzijl waren extra getergd door een opmerking op de radio de werk ervoor.

Hij had het lef om ons een redelijk voetvallend team te noemen. Nou ja zeg. Kijk we zijn geen Barcelona maar met een gemiddelde club uit de eredivisie kunnen wij ons wel meten….

Dus Ronald hoefde ons niet te motiveren voor deze pot. Emmeloord is,een jong snel en bewegelijk.team. Tegenover ons ietwat belegen opstelling , die iets minder bewegelijk en snel zijn. Dat.compenseren we vaak door de ervaring van ons team. Beide ploegen begonnen scherp.. Vroeg afjagen , moet meteen de lange bal hanteren.

Het doel ging mooi over en weer waarom de weegschaal iets naar Blokzijl haar kant ging..Emmeloord probeerde Blokzijl niet in hun doel te laten komen en trok geregeld op zeer harde wijze ( lees smerige ) aan de noodrem. Daarop is 1 speelster met geel 10 minuten vh veld gestuurd.

Dan.denk je dat Blokzijl het makkelijker zou krijgen, maar helaas. Blokzijl creëerde wat kansen maar helaas stond de 15 jarige keepster een doelpunt in de weg. En ook de lat voorkwam een treffer. Onze complimenten aan haar. Het team van SCE werd op scherp gezet door verschrikkelijk geblaat van hun trainer / leider.. Dat hielp hun wel en Blokzijl irriteerde zich eraan.

.Een kwartier voor de rust kwam de spits van.Emmeloord alleen.voor de keeper door een ongelukkige actie bij Blokzijl achterin. Marianne probeerde het nog te voorkomen, maar starte wat later doordat Blokzijl ervan.overtuigd was dat heet een buitenspel situatie ging. Maar dat was niet zo en de spits maakte de 0-1.. Dat was ook de ruststand. Blokzijl moest wat ervaring inleveren door blessures .

Blokzijl geloofde er nog omdat we de kansen wel kregen, maar het noodlot sloeg al vroeg in de 2e helft toe, SCE kwam al snel op 0-2. Maar nog gaf ons team het niet op. Probeerde te drukken en de flying tackles te omzeilen. Maar helaas was ons trio voorin niet gelukkig. Een kwartier voor tijd werd Blokzijl gevaarlijk en kwam tot de 1-2 .

Marjolein werd weer eens getorpedeerd en een penalty volgde. De bal werd op de stip gelegd, een kanonschot volgde…….maar helaas onderkant lat en zo het doel weer uit. Helaas de eindstand bleef 1-2. Volgende week om half 5 staat de wedstrijd CVVO ( Lemmer ) op het programma. Gevolgd door een gezellige en lekkere voortzetting bij Camping tussen de Diepen…