Vandaag de wedstrijd tegen het altijd lastige Ens. Afgelopen seizoen hadden we het erg moeilijk tegen deze dames. 1x een zwaar bevochten gelijk spel en 2 moeizame overwinningen.Ronald had 13 dames vandaag om in te zetten. Vandaag telde maar 1 ding, dat was winnen.Na de warming-up, stonden de dames te popelen om te beginnen. De scheidsrechter had er ook zin in,dus we konden iets voor half 3 aftrappen. Binnen 2 minuten lag de bal al in het doel van Ens, Marolein scoorde na een mooie aanval van Blokzijl. Dit was wat Ronald graag wilde, wij werkten hier graag aan mee. Er werd lekker getikt, de dames waren fel, zaten kort op de tegenstander zodat die bijna niet aan opbouwen toe kwamen. Na 20 min stond Maggie op de goede plekom de bal die de keepster eerst keerde binnen te tikken.Ens kreeg ook kansjes, maar de voorhoedespeelsters stonden niet op scherp vandaag. Alleen voor de keepster schoten ze ver naast.Na een uittrap van Leonie, over iedereen heen, kon Yvette doorlopen op de keepster en ze hield haar hoofd koel. 3-0 stond er op het scorebord.In de rust een tevreden coach. Zo doorgaan en oppassen voor de vlugge voorhoedespeelsters van Ens.Vlak na rust werd Marjolein bijna onder het gras geduwd,dus een vrije trap voor Blokzijl. Yvette zag dat dit een plek voor haar was,legt de bal secuur neer. De keepster zette een muurtje neer, dit bleek weinig zin te hebben. Yvette knalde de bal mooi in de kruising. Alles wat de afgelopen 2 wedstrijden niet lukte,ging vandaag wel goed.Het spel golfde wat op en neer. Mooie combinaties en pittige duels.Yvette nam een afgslagen bal op haar schoen en deze plofte achter de keepster in het doel.Willeke sprintte als vanouds mee naar voren en gaf de bal op Maggie die hier wel raad mee wist.Inmiddels stond het 6-0, toen Ens wat terug deed.Het laatste woord was echter voor Blokzijl, Doortje maakte het 7e doelpunt voor ons.De goed leidende scheidsrechter floot na 90 min. af voor het eind van de wedstrijd. Dit was een mooie opsteker na de afgelopen 2 wedstrijden. Vandaag liep het goed,iedereen deed wat zij moest doen. Na de wedstrijd zaten we met zijn allen nog even heerlijk na in het zonnetje.

• Genieten van 3 punten en een biertje.

Volgende week de uitwedstrijd naar Emmeloord.