Woensdagmiddag was het nog de vraag of het door zou gaan. VHK nam contact op met Ronald, te weinig speelsters, maar na een paar tips en telefoontjes kon de wedstrijd toch doorgaan…. VHK kwam met een aantal meiden uit de jeugd rond 19.00 uur aan op sportpark de Uiterdijken. Om 19.30 uur kon de wedstrijd gaan beginnen. Blokzijl wou maar 1 ding, weer eens een goede wedstrijd op de mat neerleggen…. Ook bij ons een speelster uit de jeugd, op doel (Herma, bij deze nogmaals dank, klasse gedaan!) Blokzijl moest in het begin even zoeken en de mensen bij de juiste 'kloosterpoppetjes' neerzetten…. Jannie op de snelle en behendige spits, maar die was haar na een paar minuten al te snel af. Ze schoot strak binnen, 0-1. Zo, we zijn wakker! Blokzijl weet dit binnen een   paar minuten weer recht te zetten. Maggie stuurt Marjolein mooi diep richting doel, en de laatste weet de bal strak tegen de touwen te spelen, 1-1. We komen in ons ritme, bijna alles loopt goed. De verdediging heeft af en toe moeite met de de snelle spitsen van Klooster, maar weet ze toch af te stoppen door vaak op het juiste moment in te stappen! Na ongeveer een kwartier spelen, is het Marjolein die er op links weer vandoor gaat. Ze geeft de bal strak voor op Yvette, die neemt de bal knap aan en rond beheerst af, 2-1.   Dit gaat mooi zo, veel balbezit en Klooster begint al aardig te mopperen… Na ongeveer een half uur spelen bijna een kopie van ons 1e doelpunt. Maggie speelt Marjolein d.m.v. een steekpass vrij voor de keepster. 3-1!! Dit is tevens de ruststand. In de rust is Ronald positief gestemd! Het gaat goed, we hebben veel balbezit en bepalen het spel! Zo doorgaan de 2e helft… We zijn nog geen 5 minuten onderweg en weer wordt er gescoord. Vanuit het middenveld wordt Yvette op rechts weggestuurd. Ze weet zichzelf mooi vrij te spelen en schiet de bal strak voor. Monique hoeft alleen het laatste zetje nog maar te geven, 4-1! Er komen wat meer kansjes voor Blokzijl. Paar afstandsschoten van Janine en Maggie, kopballetjes en 'halve' schoten vanuit corners. Maar helaas, niet alles lukte vandaag….   Af en toe was het goed opletten voor de omschakeling van Klooster. Janita moest op randje zestien aan de 'noodrem' trekken, door de snelle spits van VHK naar de grond te werken. Terechte vrije trap tegen. Herma zet het muurtje neer, maar met een schot die van richting werd veranderd, weet Klooster toch de 4-2 te scoren.   Niks aan de hand, weer vol in de aanval. Marjolein die twee 'kloosterpoppetjes' voorbij speelt alsof ze er niet staan, geeft de bal voor op Yvette. Knap afgemaakt, 5-2.   In de laatste 20 minuten wordt er gewisseld bij Blokzijl! Renah, Mariska en Coringe komen Maggie, Lotte en   Monique aflossen…. Nog een paar kleine kansjes over en weer, waar uiteindelijk VHK de eindstand op het bord mag zetten, 5-3!!   Eindelijk weer eens 3 punten in de competitie!! Teamprestatie!! En ook alle supporters langs de kant, met dit herfstweer, bedankt!! A.s. zaterdag gaan we richting Friesland, hier spelen we de bekerwedstrijd tegen VVI.