Donderdagavond spelen we op ons eigen sportpark de oefenwedstrijd tegen de Blesse Dames 1, voor velen een onbekende ploeg. Ze spelen net als ons in de 4e klasse, maar per klasse kan toch een behoorlijk verschil zitten, zo bleek achteraf… Na wat gedoe over hoe we zouden beginnen, stapten we met de volgende opstelling het veld in:

Doel : Herma Verdediging : Marianne, Janita, Janine en Lotte

Middenveld : Willeke, Maggie en Annelies

Aanval : Marjolein, Yvette en Renske

Wissels : Mariska en Janina

Blokzijl begon scherp aan de wedstrijd en dit leidde al snel tot de 1-0 van Marjolein na goed voorbereidend werk van Yvette. Vlak hierna stonden we echter al weer gelijk. De snelle en behendige linksvoor van de Blesse was Marianne te snel af en kon via onderkant lat binnenschieten. Niks aan de hand, ons eigen spel gaan proberen te spelen. Maar hier hadden we moeite mee… De Blesse was telkens een stap eerder als ons en liep binnen een half uur uit naar een 1-3 voorsprong.

Een speelster van de Blesse maakte een opmerking dat ze het vreemd vond dat wij bovenaan staan in de 4e klasse, hun klasse was dan toch wel veel moeilijker… Nou, zulke dingen kun je dus beter niet zeggen, want dit maakt ons alleen maar sterker en de knop ging om! Yvette nam plaats op de banken Mariska kwam erin.

Vlak hierna kwam ook Janina in het veld voor Lotte. Na een diepe bal van Willeke op Renske, wist deze hem door te spelen op Marjolein die hierdoor door kon lopen op de keepster. Na wat 'geflipperkast' via diezelfde keepster belande de bal toch in het doel, 2-3. En nu door…. Dit lukte. Marjolein wist met een goede voorzet Maggie te bereiken die vrij op de zestien kwam aanlopen.

Die bedacht zich niet en schoot de bal in één keer  vanuit de lucht tegen het netje, 3-3! Rust….

In de rust nam Henk van Benthem als vanouds het woord, hij is het nog niet verleerd! We moesten agressiever gaan spelen en laten zien dat we wouden winnen, ook al is het maar een oefenwedstrijd. Zo gezegd, zo gedaan! Binnen 5 minuten kwamen we voor de tweede maal deze wedstrijd op voorsprong. Janine wist Marjolein met een mooie bal alleen op de keepster weg te sturen. De laatste rondde deze bal mooi en beheerst af.

Na zo'n uur spelen kwam Yvette weer terug in het veld voor Willeke. Wat kansjes volgden, ook voor de Blesse, maar toch was het Blokzijl die de wedstrijd naar zich toe trok. Marjolein zette haar turbo nog maar weer eens aan en wist Yvette met een goede voorzet te bereiken. Die nam knap aan en wist vanuit de draai de 5-3 te scoren.

Wissel: Renske maakt plaats voor Lotte. De laatste tien minuten nog een aantal grote kansen voor ons. Maggie raakt de lat, in de rebound weet Yvette deze bal ook niet in het doel te krijgen en Marjolein schiet nog een keer hard voorlangs.

Uiteindelijk wordt de 6-3 gescoord na een goede voorzet van Yvette op wederom Marjolein.

A.s. zaterdag zijn we vrij. Volgende week spelen we de uitwedstrijd in Ens.