Vandaag tegen de koploper Desz F1 uit Zwartsluis, dit team speelde voor de winterstop in de 1e klasse. Theo meldde in de kleedkamer dat Desz F1 alle wedstrijden met dikke uitslagen had gewonnen, maar dat dit vandaag zou gaan veranderen.
Na een goede warming-up leek dit echt te gaan gebeuren. Onze Effies kwamen vrij vlot op 1-0 door een goed voorbereide aanval van Manon; zij gaf een mooie pass op medespeler Milan die 1-0 scoorde. Blokzijl bleef goed druk zetten en Desz wist niet goed wat ze overkwam. Iets later scoorde Anne rechtstreeks via een mooi genomen corner 2-0. Desz begon wat meer in de wedstrijd te komen en Blokzijl kon zijn spel van de eerste 10 á 15 minuten niet volhouden en Desz kwam op 2-1 door een afstandschot. Net voor rust zakte Blokzijl verder in na wat gemopper onderling en scoorde Desz F1 2-2.
Na rust bleef de wedstrijd boeiend met toch steeds een beetje meer veldoverwicht van onze gasten uit Zwartsluis en de 2-3 bleef dan ook niet uit middels een hard schot op het doel van Kewin. Blokzijl kon geen echte kansen meer creëren.
Al met al mogen we als team trots zijn dat we zoveel tegenstand hebben kunnen bieden aan dit gehele 2e jaars F team met ons eigen team wat voornamelijk, op 3 spelers na dan, uit 1e jaars Effies bestaat. Desondanks toch jammer van de verliespunten vandaag, want we hadden zo gehoopt op een knaller of stunt.
Maar Johan Cruijff heeft het ooit al eens gezegd: “het behoort tot de wetten van het voetbal dat op succes vaak een teleurstelling volgt”.