Zaterdag 17 maart 2012

Na een overwinning van SV Blokzijl F1 vorige week uit tegen VHK F1, werden vandaag de krachten gemeten tussen de E1 teams van deze twee buurvoetbalclubs. Blokzijl begon sterk met aanvallend voetbal. Al vrij snel scoorde Jan onhoudbaar 1-0. Ealse was vandaag vooral aanvallend aanwezig en maakte binnen 10 minuten de 2-0.
Na een dominant 1e deel van de wedstrijd door Blokzijl begon VHK E1 wat beter in de wedstrijd te komen en bracht ook wat meer pressie in het spel. Echter Frans en de verdediging hielden kranig stand.
Gelukkig maakte op slag van rust Blokzijl door een hele mooie aanval een prachtig doelpunt (3-0). Vermeldingswaardig is de onzelfzuchtige  en mooie assist van Jurgen die de bal op Toby gaf die een iets betere scoringspositie had dan Jurgen zelf. Knap dat zo’n jongen dan niet voor eigen succes gaat.
Na rust zakte Blokzijl toch wel wat in, mijn inziens door te veel te blijven hangen in de voorhoede en niet op tijd om te schakelen naar de verdedigde en storende taak. Hierdoor kon VHK E1 meerder malen kansen en meer man situaties creëren voor het doel van Blokzijl. Dit resulteerde in 2 doelpunten voor VHK waardoor de score op 3-2 kwam; onze jongens en meisje werden hierdoor toch weer wakker geschud. Het begon werkelijk spannend te worden.
Gelukkig maakte Ealse uiteindelijk door een mooie volley 4-2 en was VHK definitief gebroken en was de overwinning voor Blokzijl E1 binnen.