Een kraker zou het worden, de D1 had nog weinig tegenstand gehad in de competitie en vandaag dachten ze deze wel te krijgen van Genemuiden.
Ook onze leider Roel dacht er zo over, maar kon de spanning aan en zat op één van de Waddeneilanden, samen met onze teamgenoot Toby.
Onze andere leider Arie was ook over zee, maar onze rots in de branding Ron zou ons coachen.
We waren op Toby na compleet, geen blessures, één wissel, tegen de nr. 3 van de competitie.
Na 10 minuten stond het al 3-0 voor Blokzijl door doelpunten van Krijn, Bram en Ealse.
Leider Roel werd ingelicht en de supporters kregen door dat hij door de caravan heen sprong.
4-0 door Ealse, Roel liep door de caravan te ijsberen en Ron stond rustig langs de kant te coachen en hoefde niet bij te sturen.
Ondertussen werd het wel druk langs de lijn, zelfs supporters die er anders niet zijn, genoten van het fantastische spel van de D1.
Er werd snel overgetikt, driehoekjes zoals getraind denk ik, werden uitgevoerd.
5-0 door Milan, Roel loopt inmiddels in de blote kont en wij vragen om een foto.
We krijgen een berichtje terug dat zijn telefoon geen foto's kan versturen.
We gaan de rust in, maar de D1 staat met 5 minuten al weer buiten, Ron had niets te zeggen.
Steven komt erin en Milan komt er uit, Jurgen komt in de spits en Steven op linkshalf.
Verder blijven de jongemannen voetballen zoals de eerste helft.
Maar Genemuiden komt met goede moed uit de kleedkamer en scoort 5-1.
We krijgen wel kansen, Bram schiet op de keeper en op de lat en op de paal, en de bal gaat er maar niet in.
Manon wordt even aangeraakten verlaat geblesseerd het veld, Milan kwam er weer in.
En dan valt toch de 6-1 door Bram, door fantastisch voorbereidend werkt op het middenveld van Bart.
Weer op de lat van Bram, en dan een mooi lopje van Ealse over de keeper heen 7-1.
Keeper Dave had een relaxte wedstrijd, de verdediging stond als een huis.
In het begin nog wat zenuwen bij Janick en Manon, maar Enrico en Remko losten dat met elkaar prima op.
Ook hier gingen de driehoekjes uitstekend.
Het snelle middenveld, Krijn, Bart, Jurgen en Ealse zorgden ervoor dat de spitsen Milan en Bram werden bediend met goede ballen.
Manon komt er op het  laatst nog even in voor Jurgen en Bram krijgt nog een penalty.
Ealse neemt deze en schiet eerst op de keeper en daarna op de paal.
Hij neemt nog revanche door een mooi aangespeelde bal van Bram en de eindstand wordt 8-1!
Leider Ron neemt alle spelers nog even onder zijn hoede en met z'n allen bellen ze Roel.
TOPPERS!

VOLGENDE WEEK WIL DE D1 WEER ZOVEEL SUPPORTERS ZE SPELEN VOOR DE BEKER TEGEN URK D3
DE WEDSTRIJD IS 18 OKTOBER OM 9.00 THUIS.

Klik hier voor de stand!