Ja mensen u leest het goed hoor, het onvermijdelijke is gebeurd. Op de gedenkwaardige 24e april van het jaar 2015 wisten de oude baasjes van de voetbalvereniging Blokzijl zich te kronen tot kampioenen 7×7.

Met een stralende leider Henk Bakker als kalme kapitein werd rond de klok van half negen de kampioensfoto gemaakt door de aanwezige pers .

Staand v.l.n.r.:  Theo Dragt, Harald de Graaff, Bert Keizer, Marco ten Wolde, Arie Vrolijk, René Groen en Carlo Noordwijk.

Zittend v.l.n.r.: Henk Bakker (Leider/Coach), Martijn van der Meer, Marco van Beek, John Mondria, Hendrik Donker en Richard Jägers

Al eerder in de week verschenen de eerste berichten in de whatsapp  groep dat de platte kar uit de schuur kon worden gehaald. Enige concurrent Wacker had zich namelijk afgemeld, waardoor er door Blokzijl moest worden gewonnen van Oldemarkt en Meppel om zodoende 10 punten voor te komen staan op Wacker met daarna nog 3 potjes te gaan.

Voor Theo betekende dit dat hij helaas geen revanche kon nemen op zijn favoriete tegenstander van deze competitie.
Leider Henk had de volgende heren ter beschikking. Marco, John, Richard, Bert, Arie, Hendrik, Theo, Marco en Martijn  moesten  voor de punten zorgen. René was geblesseerd, en Eef kon er vandaag ook niet zijn.

Op een knollentuin van hier tot ginder liep de eerste wedstrijd tegen Oldemarkt zo stroef als wat. Oldemarkt groef zich in en probeerde via de counter ons spel te ontregelen. Maar dankzij een ijzersterke Marco ten Wolde, die met een aantal flitsende reddingen zijn doel schoon hield, kon Blokzijl toch de 3 punten binnen harken.

Martijn van der Meer , topscoorder van beroep en voor het laatst kampioen in de E pupillen, stond 2x aan de basis van de beide goals van Blokzijl. Waar de tegenstander een verschrikkelijke knal van zijn rechterschoen verwachtte, tikte hij tot tweemaal toe de bal netjes breed voor de meegelopen Marco van Beek en Richard Jägers die de bal beide voor het intikken hadden. Een terechte overwinning maar het ging allemaal niet van een leien dakje.

Meppel was de volgende tegenstander die aan de zegekar moest worden gebonden, maar deze pot was nog moeilijker dan de eerste. Waren het de zenuwen ?, het slechte veld? of hadden toch te veel spelers de vorm van de dag niet, we zullen er nooit achter komen. Feit is wel dat Martijn van der Meer ons de kampioenschaal bezorgde door de enige treffer te maken.

Dank gaat uit naar de mensen die ons van het jaar uit de brand hebben geholpen. Carlo, Peter, Harald bedankt voor jullie hulp.

Hoogtepunt van de avond was de tocht door Blokzijl met de trein (Gesponsord door Kermis en Circus museum Steenwijk) die Alex-Jan de Jong geregeld had ! en zodoende de spelers een triomftocht voorschotelde die ze lang zal heugen.

Niet te hopen dat Martijn weer zo lang moet wachten op zijn volgende kampioenschap wan dan moeten we nog even door.