Zaterdag 18 april, stralend zonnetje op sportpark de uiterdijken en de selectie van Blokzijl verzamelt zich al om 12.45 uur om met elkaar een broodje te eten en een bak soep te nemen die door aanvoerder Peter Oosterkamp vakkundig in elkaar is gezet.

Mooi moment voor de begeleiding Harm, Berry, Harm en Richard op de mannen voor te bereiden op de wedstrijd van vanmiddag en al vast toe te lichten waar we komend seizoen naar toe willen met de club. Doel voor vanmiddag is om te proberen runner up op de ranglijst Woudsend pootje te lichten net zoals we in december met Sloten deden. Vandaag was Raimon weer van de partij die na lang blessureleed de eerste speelminuten van 2015 hoopte te gaan maken. Pupil van de week Hugo, spelend bij de kabouters van Blokzijl scoorde de eerste goal van de middag. Kon Blokzijl zijn voorbeeld volgen ?

Van alle goede bedoelingen kwam na het eerste fluitsignaal van de scheidsrechter niet veel terecht. 3x knipperen met de ogen en Woudsend stond binnen 8 minuten op een 3-0 voorsprong. Uiteraard met de hulp van Blokzijl want alleen bij de 2-0, een streep in de kruising, had Woudsend niet de hulp van Blokzijl. Na 12 minuten ook al meteen de 1e wissel aan Blokzijl kant.  Aleks die het vertikte om überhaupt ook maar iets te doen in het veld werd meteen naar de kant gehaald. Robin, die wel de juiste instelling heeft zorgde er in ieder geval voor dat we weer 11 tegen 11 speelden. Blokzijl stevende dus weer op een grote nederlaag af maar na de 3-0 pakte de ploeg het super goed op. Blokzijl voetbalde mee met Woudsend wat wat slordiger begon te spelen. Na een half uur had de goal er moeten komen voor Blokzijl. Carlo speelde zich op de linkerflank knap vrij en stoomde zo op richting de zestienmeter van Woudsend. Na een sprint van 23 meter was de lucht op en kon hij het overzicht helaas niet meer houden. Want als hij de bal even naar rechts had gespeeld had de meegelopen Mark, onvermoeibaar als altijd, zo de 1-3 binnen kunnen lopen. Maar Carlo sprak zijn laatste krachten aan om de bal op doel te schieten waarbij de keeper helaas de bal naast tikte. 2 minuten voor de rust was het 0-4 voor Woudsend en met deze tussenstand werd de kleedkamer opgezocht.

De 2e helft hoefde Woudsend niet meer zo nodig en Blokzijl deed wat ze kon maar had gewoon te weinig kwaliteit om het de friezen nog moeilijk te maken. Na een vloeiende counter scoorde Woudsend de 0-5. Raimon kwam Martin vervangen en B junior Julian kwam de licht aangeslagen Stefan vervangen. Weer Carlo had vlak voor tijd de eretreffer op zijn schoen maar alleen voor de keeper wist hij niet als winnaar uit de bus te komen. Blokzijl speelt komende week de laatste thuiswedstrijd tegen Espel en een week later volgt de derby uit tegen de Belt. Nog 2x er tegen aan en een roerig seizoen is ten einde.