Vandaag een belangrijke pot voor Blokzijl. Blokzijl heeft de rode lantaarn in handen en als er een mogelijkheid zou zijn om punt(en) te pakken dan zou het vandaag tegen Oudega moeten gebeuren. De staf zat vandaag in een luxe positie want voor het eerst dit seizoen hadden we 14 fitte spelers op de lijst staan. Dat betekent dan ook meteen dat er mensen naast komen te staan die dit eigenlijk niet verdienen. Maar vandaag telt er maar 1 ding en dat is : winst. Blokzijl schoot als een komeet uit de startblokken en Ron had ons binnen 4 minuten al aan een voorsprong kunnen (lees moeten) zetten. Hij wist een formidabele voorzet van de linkerflank helaas niet tot goal te promoveren. Oudega nam het daarna wat meer over en werd wat gevaarlijker voor het doel van Dennis. Uitgespeelde kansen kregen ze echter niet. Achterin stond het voetballend prima, domper was na 20 minuten alleen dat Sander er met een hamstringblessure vanaf moest. Gerbrand kwam er voor hem in waardoor Rutger doorschoof naar het centrum. Blokzijl probeerde voetballend de voorste linie te bereiken en vooral over de rechterflank stond Martin vaak aan de basis van menig aanval. Hierbij hadden we de pech dat veel voorzetten niet de juiste richting hadden wat mede kwam door het verschrikkelijk slechte veld. Gelukkig hadden beide partijen daar last van. Veel kwaliteitsverschil zat er niet tussen beide ploegen en met een 0-0 stand werd de kleedkamer opgezocht. Blokzijl had er echter anders voor kunnen staan als Ron 2 minuten voor de rust had weten te scoren. Martin stuurde met een prachtige bal over de verdediging van Oudega Ron weg richting doelman van Oudega. De doelman won deze 1 tegen 1 situatie helaas voor Blokzijl. In de rust tevreden gezichten. Ondanks de gelijke stand was er genoeg vertrouwen bij een ieder om vandaag de punten in Blokzijl te houden. Carlo en Rutger liepen alleen wel met wat pijntjes rond en we moesten aankijken hoe zich dat ontwikkelde in de 2e helft.

Blokzijl speelde zijn beste voetbal van het seizoen in het 1e kwartier van de 2e helft. Oudega werd teruggedrongen en de mogelijkheden op de openingstreffer volgden elkaar in rap tempo op. Een goal kon niet uitblijven en het was uiteindelijk Ron die de bevrijdende treffer voor Blokzijl tegen de touwen wist te werken na een goede aanval over onze linkerflank. Carlo moest het voor gezien houden en Robin, getergd vanwege het niet starten in de basis kwam hem vervangen. Binnen 5 minuten leek hij het veld alweer te moeten verlaten want door een ongelukkige botsing met 2 tegenstanders moest hij enkele minuten worden opgelapt. Gelukkig kon hij wel verder. Het zware veld en de minimale trainingen gingen de mannen van Blokzijl parten spelen. Oudega gooide er meer power tegenaan en Blokzijl moest terug. Kramp bij Gerard en Martin en aan de kant was het hopen dat ze allemaal wel verder konden. 20 minuten voor tijd wist Oudega langszij te komen. Het leek er op dat ze er op en er over zouden gaan maar Blokzijl rechtte de ruggen en met elkaar werd er gevochten om het punt dan maar over de streep te trekken. Rutger kon ook niet verder en Dirk Pieter moest toch nog minuten maken wat eigenlijk niet de bedoeling was. Met soms kunst en vliegwerk wist Blokzijl een tegentreffer te voorkomen waarbij we eenmaal geholpen werden door de paal. Oudega werd nog wel gevaarlijk met wat afstandsschoten maar toen de prima fluitende scheidsrechter Klappe voor de laatste maal floot deze middag stonden de gezichten bij Blokzijl wat vrolijker dan die bij Oudega. Vandaag is wel  gebleken dat ook wedstrijden in de kelder van het amateurvoetbal best leuk kunnen zijn. Ook al is het kwalitatief misschien allemaal wat minder, vandaag lieten Oudega en Blokzijl zien dat er  een spannende, leuke pot op de mat kan worden gelegd door 2 teams die met respect naar elkaar toe er beide 100{07f53f3d64ef44f728d5a19d1ae19c5eca5387fcb40ef39cefcad973388972c8} voor gingen. Nog 2 wedstrijden voor Blokzijl tot aan de winterstop. En ook nog eens 2 loodzware, want volgende week moeten we naar Woudsend de nummer 2 toe en de week daarop komt nummer 3 Sleat naar Blokzijl. Sleat wist vandaag IJVC de eerste punten afhandig te maken.

• Klik op afbeelding om audio verslag te horen van Richard Jägers op Luister 527  (Lokale omroep Noordoostpolder)