Blokzijl, sinds vorige week weer de nummer laatst in de 5e klasse A van het district Noord, verwelkomde vandaag de aanstaande kampioen en trotse koploper IJVC. De uitwedstrijd liep uit op een ongekende nederlaag voor de groen witten uit Blokzijl (13-0) dus revanchegevoelens waren er volop bij de club uit Overijssel. Revanchegevoelens volop maar spelers des te minder. Met maar liefst 9 afzeggingen gedurende de week was het weer eens schrapen voor de begeleiding om een elftal op de been te krijgen. Richard, geboren net na het einde van de 2e wereldoorlog, mocht de leiding van de verdediging op zich nemen. Bertin stond net als de uitwedstrijd in de goal. 2 blokken van 4 moesten de aanvalsgolven van de makkelijk scorende tegenstander zien tegen te houden. Dirk Pieter, Richard, Gerbrand en Stefan speelden achterin met Bert Jan, Gerard, Mark, en Martin vlak daarvoor. voorin mochten good old Carlo (net wat jeugdiger dan Richard) en Robin het verder uitzoeken. Op de bank hadden we gelukkig de beide B junioren Nick en Julian die beide met hun eigen team al een wedstrijd in de benen hadden.

IJVC schoot zoals verwacht uit de startblokken en het verschil in baltempo, beweging zonder bal, handelingssnelheid etc was meteen zichtbaar. Binnen 10 minuten stonden we al met 0-2 achter en een monsterscore leek al weer in de maak. Blokzijl probeerde wel voetballend de oplossingen te vinden maar kwam er eigenlijk nauwelijks aan te pas. IJVC denderde door en mede dankzij 2 penalty's stond er een 0-5 tussenstand op het scorebord bij de rust. In de kleedkamer bij een bakkie thee al snel de berusting bij de spelers van Blokzijl. Berry gooide de 2e helft beide youngster erin voor Carlo en Robin. Wissels op dus opdracht aan de rest om de wedstrijd uit te spelen.

Blokzijl hield zich knap staande in de beginfase van de 2e helft. Nick ontpopte zich voorin in een lastig ventje voor de wat nonchalant spelende defensie van IJVC. Zowaar konden we wat meer richting goal van IJVC spelen. De koploper speelde een versnelling lager en Blokzijl kwam er wat beter in. De beloning kwam na bijna een kwartiertje spelen. De keeper van IJVC werkte de bal zeer slordig weg doordat hij door Nick wat werd opgejaagd. De bal belandde op de middellijn voor de voeten van Bert Jan en die bedacht zich geen seconde. Met binnenkant voet wist hij de bal met een fantastische boog over de doelman heen te plaatsen en de bal gleed net onder de lat door tegen de touwen. Wereldgoal van Blokzijl, waar ze dit seizoen patent op lijken te hebbe. Scoren doen we niet zo veel maar als we scoren dan is het wel de moeite waard. IJVC kwam een kwartiertje voor tijd op 1-6 doordat Richard te lang tijd nodig had om de bal weg te werken. Doordat de bal op goal ook nog van richting werd veranderd was Bertin voor de 6e maal kansloos. De wedstrijd bloedde daarna wat dood maar niemand bij Blokzijl die daar om maalde. Alles werd er aan gedaan om de 2e helft met 1-1 af te sluiten maar in de laatste seconden van de wedstrijd wist de aanvoerder van IJVC de eindstand op 1-7 te zetten. Voor Blokzijl geen uitslag om je voor te schamen en de felicitaties alvast voor de aanstaande kampioen uit IJlst.