Het is Blokzijl zaterdag niet gelukt om van de laatste plek van de ranglijst af te komen. En dat heeft ze helemaal aan haarzelf te danken. Waar vorige week een puike 2e helft werd gespeeld tegen EBC, werd er veel verwacht wat betreft deze topper om de laatste plaats in 5A.

Blokzijl had een 15 man tellende selectie waaronder 4 B junioren. Op een fantastisch bespeelbaar veld werd er om half drie afgetrapt tegen Hielpen die met een gehavende selectie richting Blokzijl was gekomen. Blokzijl nam meteen het heft in handen maar waar er vorige week goed werd gevoetbald en verzorgd werd gespeeld, werd er nu te snel voor de lange bal naar voren gekozen. In de 10e minuut had B junior Nick de openingstreffer op zijn schoen maar zijn schotje miste kracht om de doelman van Hielpen te verrassen. Blokzijl hield de druk er op en na een kwart wedstrijd had men voor moeten staan. Stefan, die een beresterke pot afleverde,wist op de middellijn de bal met een fraaie pass over de verdediging van Hielpen te leggen. Ron wist de buitenspelval te omzeilen en kwam 1 op 1 te staan met de Hielpen doelman. Deze laatste kwam als winnaar uit de strijd en wist zodoende zijn ploeg op de been te houden. Nog geen 5 minuten later was Robin vlak bij de openingstreffer. Op links ging hij goed door en wist de bal net voor de uitkomende doelman op te pikken. Vanuit een moeilijke hoek raakte hij echter de paal in plaats van de touwen. Youngster Nick Mondria legde 3 minuten later wel de bal in het netje. Hij strafte een vreselijke blunder van de doelman koelbloedig af en zette Blokzijl op een meer dan verdiende voorsprong. Deze voorsprong was bijna verdubbeld maar Robin kwam een teenlengte te kort om een te korte terugspeelbal van Hielpen te onderscheppen en te promoveren tot goal.

Met een redelijk tevreden gevoel werd de kleedkamer opgezocht voor de thee. Thomas bleef achter en Cor kwam op zijn plek.

Wat er daarna gebeurde in de 2e helft is eigenlijk met geen pen te beschrijven. Blokzijl gaf het helemaal weg. Hielpen raakte in de 2e minuut al de paal en dat had een waarschuwing moeten zijn. B junior Joep kwam de moegestreden Martin vervangen en liet zien een versterking te zijn voor het 1e elftal. In de 15e minuut kwam Hielpen gelijk. Waar een ieder dacht aan een corner voor Hielpen, toonde de scheidsrechter Gerard de gele kaart en gaf Hielpen een penalty. Bertin die nog niet zo heel veel te doen had gehad was kansloos. Daarna liet Blokzijl zich van een kant zien die we (gelukkig) het hele seizoen nog niet gezien hebben en hopelijk ook niet weer zullen zien. Zowel binnen de lijnen als daarbuiten werd er op een manier gereageerd wat Blokzijl totaal niet nodig staat !. Dirk Pieter kwam Gerbrand vervangen die blij mocht zijn dat hij maar 1x geel had ontvangen. 10 minuten voor het einde lukte het Hilepen ook nog om de 2e achter Bertin te schieten . Blokzijl worstelde voornamelijk met zichzelf en kon het tij niet meer keren.

Volledig onnodig werd de wedstrijd zo uit handen gegeven. Wat een verschil met de goede wedstrijd van een week hiervoor. Uithuilen, in de spiegel kijken en schouders eronder tegen de koploper IJVC zaterdag. Iedereen kan zich de uitwedstrijd nog wel herinneren, dus we hebben wat goed te maken