De een na laatste wedstrijd van het seizoen en de laatste thuiswedstrijd voor Blokzijl. Espel was vandaag de tegenstander en 3 punten moesten er gehaald worden door de groen witten om volgende week op de laatste speeldag nog ergens om te spelen ( rode lantaarn voor Blokzijl of SVBS) Blokzijl begon met de B junioren Cor en Nick in de basis. DP begon op de links back plek en pakte zo zijn 3e basisplek van het seizoen.

Blokzijl begon goed aan de wedstrijd en kon binnen 5 minuten al op voorsprong komen. Een diepe bal over de verdediging van Espel leek een makkelijke prooi voor de keeper. Deze liet echter 20 meter buiten zijn eigen zestienmeter de bal onder zijn voet doorschieten. Mark en Robin hadden hun sprint naar voren al stopgezet maar hadden ze dat maar niet gedaan. Als ze doorgelopen waren hadden ze de bal zo kunnen oppikken en de 1-0 kunnen aantekenen. Alleen maar telt niet in het voetbal en zo kwam Espel met de schrik vrij. Blokzijl bleef mogelijkheden krijgen en het was vooral Robin die met zijn snelheid voorin 2x richting Espel doelman werd gestuurd. Eerst door een vloeiende aanval tussen Mark en Nick waarbij de laatste een perfecte pass tussen de verdedigers van Espel gaf en Robin zo voor de keeper zette. Robin miste echter de kracht om met zijn linker de bal tegen de touwen te krijgen. Vlak daarna kon Robin zijn schot net worden gekraakt door een verdediger. Achterin gaf Blokzijl weinig weg en Espel kon alleen gevaarlijk worden als hun laatste man en tevens aanvoerder, doorschoof door de as van het veld. Met een 0-0 ruststand werd de thee opgezocht. DP bleef in de kleedkamer achter. Met een gele kaart op zak en wat lichte hamstringklachten was het veiliger om de gretige B junior Roelof van der Linde op zijn plek te zetten.

Blokzijl hield redelijk de controle over de wedstrijd maar tot uitgespeelde kansen kwam ze niet. De eerste keer dat Espel voor de goal van Bertin verscheen was het wel meteen raak. In de 18e minuut kregen ze een penalty. De eerder genoemde laatste man van Espel stond in de zestien op de achterlijn met de bal en B junior Cor liet zich verleiden om te happen. Gretig viel de Espel aanvoerder over het uitgestoken been van Cor en de scheidsrechter wees onverbiddelijk naar de stip. Typisch een voorbeeld van jeugdige gretigheid tegen ervaren geslepenheid. De penal mocht in 2x worden ingeschoten. De 1e moest worden overgenomen vanwege te vroeg in lopen. Ook de 2e bal zat er in. Een klap voor Blokzijl dat dit seizoen al zo moeilijk scoort en nu ook tegen een achterstand aankeek. Carlo kwam er in voor Robin en nog geen minuut later stond de 0-2 op het scorebord. Einde verhaal voor Blokzijl dat wel het betere van het spel daarna weer had maar niet gevaarlijk meer kon worden. Alleen Nick had nog een mogelijkheid om de score wat dragelijker te maken maar hij had net even te veel tijd nodig. Al met al een wedstrijd waarin Blokzijl zichzelf vergat te belonen, want als men net even wat zorgvuldiger met de mogelijkheden was omgegaan had er veel meer ingezeten. Volgende week de laatste pot van het seizoen 2014-2015 waarin Blokzijl op de laatste plek op de ranglijst zal blijven staan omdat SVBS de uitwedstrijd tegen Sneek in 3 pnten had omgezet, en zodoende onbereikbaar is voor Blokzijl.