11 oktober een week  na de zeperd tegen IJ.V.C. stond de wedstrijd tegen Easterzee Bantega Combinatie op het programma. Aan de mannen van Richard Jägers de opdracht om de 3 punten op sportpark “De Uiterdijken” te houden.  Na een goede opkomst op de training en vooral het positiespel wat werd vertoont gaf het goede hoop voor de zaterdag. 12 mannen waren beschikbaar voor de zaterdag aangevuld met Roelof van der Linde en Nick Mondria van de B-junioren die afgelopen donderdag al hun competitie wedstrijd hadden gespeeld en zodoende bereid waren om het eerste te helpen. Na 5 speelronden laat er zich al een duidelijk beeld zien hoe de plekken aan het einde van het seizoen verdeeld zullen worden. 4 ploegen lijken zich te bemoeien om de bovenste plekken en daaronder is een kleine sub top en in de onderste regionen zijn er een tal van ploegen aan elkaar gewaagd. S.V. Blokzijl en E.B.C. lijken zich te gaan plaatsen in de onderste regionen en dus kunnen we de wedstrijd wel beschouwen als een soort van zes punten wedstrijd.
De opdracht voor S.V. Blokzijl was duidelijk, het positie spel van afgelopen donderdag meenemen naar de zaterdag en met een beetje geduld dan vallen de doelpunten wel. E.B.C. hanteerde het oud engelse kick en rush voetbal en met de 39 jarige Pieter Braaksma in de gelederen de perfecte spits voor dit type voetbal. Vaak werd er met lange ballen geprobeerd hem te vinden en nadat hij een aantal mogelijkheden had gecreëerd, viel rond de 20ste minuut de bal precies goed nadat een hoge bal verkeerd werd ingeschat door Ron Grendelman en tekende de man die door Berry Uffels als de gevaarlijkste man werd beschouwd de nul één aan. S.V. Blokzijl probeerde te voetballen, maar daar is meer voor nodig dan alleen een bal. Concentratie, nauwkeurigheid en geduld ontbraken in het eerste half uur en veelal werd er gekozen voor de moeilijkste oplossingen in de vorm van lange ballen, buitenkantjes e.d. Dit paste prima in het straatje van E.B.C., dit zorgde ervoor dat S.V. Blokzijl steeds meer tegen zichzelf begon te voetballen. Na een half uur leek S.V. Blokzijl meer grip te krijgen op de wedstrijd en werd het spel wat verzorgder. Van achteruit werd meer opgebouwd en geprobeerd de middenvelders te bereiken. Helaas ontbrak het nog aan de daarop volgende loopacties om zo tot 100% kansen te komen. 1 minuut voor de rust komt er dan toch de 1-1 op het scorebord. Stefan Zwanenburg loopt goed de ruimte in en weet vervolgens Carlo Noordwijk te bereiken die de bal hoog voorgeeft. Robin de Boer is alert en weet de bal over de doellijn te lopen en zo weten de Blokzijligers met een gelijke stand de rust te bereiken.  In de rust worden de puntjes op i gezet en met goede moed begint S.V. Blokzijl aan de tweede helft. Want als er drie punten binnengehaald konden worden was het vandaag wel. In de eerste minuten volgt gelijk een grote kans op de 2-1, maar helaas vind Robin de Boer de paal op zijn weg. Mede door het kick en rush voetbal van E.B.C. worden de ruimtes op het veld groot en is de verleiding om de lange bal aan Blokzijlse kant ook maar te gaan hanteren. Veel spelers komen uit positie te lopen en in de 60ste minuut weet de keeper met een lange bal wederom Braaksma weg te sturen en na een scrimmage ligt 1-2 in het netje. Teleurstelling en frustratie aan de kant van Blokzijl en E.B.C. probeert in het laatste half uur tijd te rekken en het spel van Blokzijl zoveel mogelijk te ontregelen. S.V. Blokzijl probeert het wel maar strandt elke keer richting de zestien, de eindpass is niet nauwkeurig en een nederlaag lijkt in het verschiet te liggen. In de 93ste minuut krijgt de plaatselijke S.V. een vrije trap rond de zestien en deze wordt bij de tweede paal neergelegd. Een schreeuw en daarna een op grond liggende Carlo die claimt te zijn vastgehouden. De leidsman tuint erin en geeft Blokzijl een penalty, na de wedstrijd werd duidelijk dat Carlo eerst de arm van zijn tegenstander klemde. Onterecht of niet de penalty wordt onberispelijk binnengeschoten door Peter Oosterkamp en die zet daardoor de 2-2 eindstand op het bord. Uiteindelijk een puntje binnengesprokkeld, daar waar iedereen ervan overtuigd was dat drie punten hier wel mogelijk waren, maar dan zal er geconcentreerder en nauwkeuriger moeten worden gevoetbald. Volgende week een vrij weekend voor de mannen van Richard Jägers om de week erop de competitie te vervolgen in Hielpen tegen het plaatselijke 1e elftal.