In een kwalitatief gezien goede wedstrijd trok Boornbergum in de 86e minuut door Henk(ie) Kort de wedstrijd naar zich toe.
Ook trainer Hans van der Veen was van mening dat de wedstrijd geen winnaar verdiende.
Maar de wet in het voetbal blijft van kracht, als je niet scoort dan is één fout fataal!!
Blokzijl was gelijkwaardig aan Boornbergum die vooral in de tegenaanval zeer scherp was.
Hun omschakeling van B.B.T naar Balbezit is een sterk wapen, veel lopende spitsen met ondersteuning middenvelders vroeg veel energie en handelingssnelheid bij de Blokzijlers.
Blokzijl anticipeerde hier niet altijd goed op maar beet zich wel vast aan het niveau.
De Boornbergumers hebben een ploeg die meegaan draaien voor het kampioenschap, de weerstand die Blokzijl gaf, geeft vertrouwen voor de toekomst.
In de 1e helft kopte Pieter de Jonge een afgemeten pass van Carlo Noordwijk net naast, ook een vrije doorgang van Pieter leverde geen resultaat op. De enige kans voor Boornbergum werd door René Wiersma op het lichaam van keeper Dennis Heyman geschoten, een fraaie redding!!
Na rust een beter Boornbergum, toch leek het erop dat beide ploegen niet wilde verliezen, strijd en wederzijds respect voerde de boventoon.
Tot de 80e minuut, in een duel zijkant middenlijn vergreep spits Carlo Noordwijk zich in de tegenstander.
Een domme reactie ( natrappen zonder de tegenstander te blesseren) was voor scheidsrechter Maas voldoende om een rode kaart te trekken.
Met nog 10 minuten te gaan trok Boornbergum fel van leer, toch bleef Blokzijl vrij gemakkelijk overeind.
Tot de 86e minuut, verdediger Jan Peter Lok die op een goede wedstrijd terug kan kijken, schoot de bal pardoes in de voeten van topscorer Henk Kort, zijn diagonale uithaal viel hard onder de graaiende vingers van keeper Dennis Heyman binnen.
De wissels Roel Boonstra en Martijn Kuik zorgde nog voor een paar hachelijke momenten in de 16 meter van Boornbergum, maar tevergeefs Blokzijl bleef met lege handen achter.

Ook deze week weer de speler van de wedstrijd : Rutger Prins was een aanwinst in de voorhoede.