Een geweldige opsteker voor Blokzijl in Suawoude waren de gasten een klasse beter dan de thuisploeg.
Met goed verzorgd spel en een collectieve drive werd er met 0-3 gewonnen.
De nr 3 die voor de winterstop een reeks van 15 uit 5 haalde kwam niet in de wedstrijd.
Doelpunten van Sander in de 28 minuut en Carlo in de 48e minuut bracht Blokzijl in een zetel.
Everhard kopte in de 67e minuut een corner van Pieter keihard in de touwen 0-3.
De wedstrijd begon direct al met veel gretigheid, een hakbal van Carlo op Mark verdiende een doelpunt maar de bal werd gekraakt in een mêlee van spelers.
Ook een afstandschot van Pieter de J trof de binnenkant paal, het zat in het begin weer niet mee.
Maar na een kans voor Suawoude de kopbal ging uit een corner via de lat over nam Blokzijl de touwtjes stevig in handen.
Met combinatievoetbal en durf werden de spitsen aan het werk gezet, Carlo vocht voor wat hij waard was, zijn doelpunt in de 16 meter waar hij knap van zijn directe tegenstander weg draaide was fraai, en met enige frustratie sloeg de bal loeihard binnen.
Voor Carlo de ploeg en de staf een opluchting.
Het doelpunt van Sander was buiten de 16 meter een hard en laag schot vloog via de keeper binnen, vooraf werd er een combinatie door Everhard en Boaz opgezet.
Na rust regende het kansen voor Blokzijl vooral Boaz zijn vizier stond niet op scherp, pech na een vrij schot op de goal waar alleen nog een verdediger de bal met het hoofd schampte en goed keeperswerk van de Suawoude doelman hield de thuisploeg in de race.
Ook een hard schot van Carlo was een prooi voor de keeper.
Pieter de J zocht wat veel zijn goal maar alle goede bedoelingen stranden of op de keeper of naast en over.
De 0-3 viel op het juiste moment, een harde hoekschop op maat van Pieter de J bracht Everhard in stelling de linkerspits kopte de bal in de bovenhoek binnen.
Daarna regende het kansen Boaz na een steekpass van Pieter G en Everhard in de 1:1 miste de koelbloedigheid om Suawoude op meer te trakteren.
Na afloop ontving de ploeg de complimenten, Hein van “t Oever mee als Leider kreeg te horen van de scheidsrechter en begeleiding Suawoude dat Blokzijl een maatje te groot was, Hein kon het alleen maar beamen.
Ja, mannen zet deze lijn door: voor en met elkaar maakt een ploeg onoverwinnelijk.

Volgende week start de 3e PERIODE thuis tegen Waskemeer, waar we uit te kijk werden gezet!!

Mann off the match: Routinier Gert de Jonge als rechtsachter verving hij Dennis Dijkstra die door studie en werk momenteel weinig kan trainen cq voetballen.
Gert speelde verdedigend uitstekend maar was in balbezit ook nadrukkelijk aanwezig, een terechte winnaar.

Ook het gelegenheidsduo?? voorstopper, laatste man Sander en Rutger deden het meer dan goed.

De A junioren Pieter Galema en Boaz Mooiweer speelden wederom verdienstelijk mee. Ook Stefan Zwanenburg, Aleksander Hamstra en keeper Rick Brans genoten van de overwinning.