Blokzijl vergeet in de 1e helft Suameer op een achterstand te zetten.
Het verschil op de stand was nauwelijks waarneembaar.
Beide ploegen speelden op de winst en op basis van een betere 2e helft ging verdiend de winst naar Suameer.
Maar hoe anders had het kunnen aflopen als de scherpte voor de rust er wel was geweest.
Vooral linkerspits Carlo Noordwijk had een paar knappe acties keeper Looyenga redde subliem op een geplaatste kopbal.
Een solo actie binnen de 16 meter van Blokzijl bracht Suameer in extase spits Liekele Paulusma soleerde de 1-0 binnen( 11e minuut)
Meerdere Blokzijlers werden in de luren gelegd te gretig in het duel of juist niet betekende de voorsprong, Keeper Dennis die al een mooie redding had verricht bleef kansloos achter.
Blokzijl was de bovenliggende partij een kopbal van Carlo had de gelijkmaker moeten zijn ook een kansje van Mark met links was te slap.
Zo speelde de wedstrijd zich grotendeels op de helft van de tegenstander af maar geen goals.

Een vrije trap van Rutger Prins( 41e minuut) belandde bij Everard Rabbinge hij werd aan het shirtje getrokken scheidrechter Gort wees gedecideerd naar de penalty stip, Pieter de Jonge schoot de 1-1 binnen.
Na rust een beter Suameer de ploeg leunde in de 1e helft achterover een koploper onwaardig.
Maar, herstelde uitstekend Dennis moest twee keer handelend optreden en hield zijn ploeg op de been.

Wouter de Vlugt die eerder faalde schoot de bal met veel gevoel over de handen ven keeper Dennis in de bovenhoek een weggewerkte kopbal van Niek viel voor zijn voeten, van ruim 20 meter een beauty.
2-1 in de 60e minuut.

Blokzijl zocht de aanval en Suameer bleef loeren op de counter, in de 75e minuut een omschakelmoment van balbezit naar balbezit tegenstander.
Het middenveld inclusief voorstopper Sander Boxum werd verrast, op snelheid kwam de bal bij Harmen Teyema hij schoot de 3-1 binnen.
Waar Suameer meer rook daar verloor Blokzijl de organisatie het zwoele weer eiste zijn tol de ban was gebroken.
De wissel Everard eruit en Johannes Lok erin was voor broer Jan emotioneel na afloop zag ik het tikje op de broek bij zijn broertje.
Voor Johannes een mijlpaal in zijn jonge carrière

Invaller Aleksander Hamstra had de 3-2 voor het inkoppen maar hij koos voor het voetje( over) de afgemeten pass van Bum had een goal moeten zijn.
In de 92e minuut nog een doelpunt van Paulusma rand 16 meter geen dekking de afronding was fraai
4-1.

Dinsdag gaat Blokzijl naar Espel die EBC met 5-0 de vloer aan veegde dus mannen scherpte want willen we de 30 punten nog halen dan moet er geoogst worden.

De Suameer doelpunten zijn goed uitgespeeld, een koploper waardig.
Als Suameer voetbalt dan zijn ze de grootste kanshebber zoniet dan zet ik in op Eastermar

Speler van de week: niet moeilijk want waar ik verleden week kritisch was op Heite daar keepte de sluitpost van Blokzijl als vanouds sterk in de lucht, in de 1:1 en over de grond niet te kloppen.