Zaterdag 23 september 2023  was JO7-2 te gast bij V.V. Steenwijk.

Iedereen had er zin in, dus het beloofde een sportieve ochtend te worden.

Allereerst stond een wedstrijd tegen F.C. Wolvega op het programma. Helaas ging een bal via een speler van Blokzijl in onze eigen goal, maar Job wist dat meteen recht te trekken door te scoren! Het ging mooi gelijk op. Wolvega wist op voorsprong te komen, maar daar was Job weer voor de gelijkstand. Gerjo wist met goed verdedigingswerk een goal te voorkomen, waarna Job het net van de tegenpartij weer wist te vinden. Maar Wolvega bleef kansen creëren en Gerjo moest een paar mooie reddingen uitvoeren om een tegengoal te voorkomen. Toen wist Gudio de goal van de tegenpartij te vinden, dat was nummer 4! Wolvega kreeg een mooie kans uit een corner, die via de rug van een speler van Blokzijl in ons doel verdween. Maar de voorsprong werd behouden en Job scoorde nog 2 keer voor Blokzijl! Ook Wolvega wist nog een keer te scoren, waarmee de eindstand op 6-4 voor Blokzijl kwam. Een fijn begin van deze voetbalochtend.

Vervolgens was V.V. Steenwijk de tegenstander. Wat waren ze aan elkaar gewaagd! Er waren mooie kansen van Job, Levi en Teun, maar de bal wou er niet in. En door goed verdedigingswerk van Gudio en Gerjo lukte het Steenwijk ook niet om te scoren. Uiteindelijk was het Job die wist te scoren! Maar Steenwijk kwam na de rust sterk terug, 3x achter elkaar raak. Teun wist daar heel mooi op te reageren door te scoren voor Blokzijl. Steenwijk wist het net nog een keer te vinden, maar met 2 goals van Job, wist Blokzijl er een gelijkspel uit te trekken! Een mooi potje om te zien.

En toen stond een wedstrijd tegen de trainingsmaatjes van JO7-1 op het programma. Ook hier begon JO7-2 sterk! Het was JO7-1 die de eerste keer wist te scoren. Een mooie kans voor Job als antwoord, maar de bal wilde er helaas niet in. Teun wist het net wel te vinden, gelijk! De vermoeidheid begon wat op te komen, waarna JO7-1 4x wist te scoren. Job probeerde het voor JO7-2 goed te maken door 2x achter elkaar te scoren, maar uiteindelijk was JO7-1 met 8-3 te sterk vandaag.

Al met al een leuke sportieve ochtend, waarin de jongens heel goed hun best hebben gedaan!

Volgende week zaterdag (30-9-2023) speelt JO7-2 thuis om 9.00.