Op deze zaterdag in februari, werd de 1e competitie wedstrijd gespeeld, het was tevens de 1e wedstrijd onder leiding van Henk van Benthem, die de dames tot aan het eind van deze competitie zal aansturen. Gezonde spanning heerste er voor de wedstrijd bij de dames en Henk.

Tijdens de warming up vroeg menigeen zich af waarom deze wedstrijd doorgang kon vinden, gezien de regen die er op was gevallen. Het was erg drassig, en tijdens de wedstrijd zou later blijken dat het er niet beter op werd.   Het publiek uit Blokzijl druppelde langzaam binnen, we waren er klaar voor.

Om  14:00  uur floot de scheidsrechter voor het begin van de wedstrijd. De beginfase was erg rommelig, Blokzijl speelde te gehaast, er werd niet gecommuniceerd, het leek wel of de bal in brand stond, na aanname werd de bal gelijk naar voren geschoten. De voorhoede kon er niks mee.

In de 17e minuut een kans voor Blokzijl, Marjolein probeert het van afstand, haar schot gaat net over. De verdediging van Blokzijl heeft de handen vol aan de voorhoede van Steenwijkerwold. De bal wordt netjes terug gelegd na en aanval en het afstandsschot verdwijnt over Herma in het doel. Het spel blijft wat op en neer gaan, waarbij Steenwijkerwold de controle houdt. Blokzijl wordt op een paar kansjes na niet echt gevaarlijk.

Voor rust probeert Blokzijl de gelijkmaker nog te forceren, maar helaas voor Blokzijl scoort Steenwijkerwold de 2-0. Weer een afstandsschot die over Herma verdwijnt, die Blokzijl overigens goed in de wedstrijd hield met een paar mooie reddingen. We gingen de kleedkamers in met deze stand, tijd voor een bakkie thee en wat wijze woorden van Henk.

De 2e helft kwam er een ander Blokzijl uit de kleedkamer, kansjes werden kansen, Marjolein had de aansluitingstreffer op haar linker, maar de bal rolde net voor langs. Het kleine beetje geluk zat ons niet mee vandaag. Vlak daarna in de 60e minuut probeert Steenwijkerwold het maar eens weer van afstand, Herma zat er nog goed bij,   maar de pech dat de bal toch achter haar verdween.   Dit was een domper, kans op de 2-1, maar we staan met 3-0 achter.

Er knakt iets bij Blokzijl, en 3 minuten later staat de 4-0 ook al op het bord. Een steekpass van Steenwijkerwold en de spits kan zo alleen doorlopen op Herma, die goed uitkomt, maar de spits bleef kalm en scoorde. Blokzijl is vandaag niet echt bij macht om er iets tegenover te zetten.

Ze moeten elkaar weer vinden op het veld, voorin liepen ze elkaar soms in de weg, het is echt even zoeken. In de laatste 5 minuten weet Yvette nog de spreekwoordelijke eer te redden door te scoren. Het komt te laat, de tijd is om en de goed leidende scheidsrechter fluit voor het einde van de wedstrijd.

Steenwijkerwold zet weer een stap in de richting om hun  doelstelling te halen dit seizoen, namelijk terug naar de 3e klasse waar ze vorig jaar uit zijn gedegradeerd.

Blokzijl maakt zich op voor de uitwedstrijd naar Urk voor aanstaande zaterdag. Urk, dat gister VHK versloeg met 3-0. We kunnen daar dus ook vol aan de bak!