Zaterdag 8 maart, staan we met z’n allen op het voetbalveld in Blokzijl om ons te verdelen in de auto’s, we moeten naar Steenwijk. Ingeborg ( mama van teake), John (papa van jorn) en Makina(mama van william) rijden, en Charlie de trainer is ook mee.

In Steenwijk aangekomen gaan we richting de kleedkamers, er hangt een papier, daar staat op dat Blokzijl naar kleedkamer 1 moet en we spelen op veld 3.

Onderweg naar veld 3 zien we een team waar een aantal grote kinderen in zitten, Nou maar hopen dat we niet tegen hen moeten, die zijn veel groter dan ons.

Maar al snel bleek dat veld 3 in 2en is gedeeld en wij zien onze tegenstanders al snel staan, Gelukkig.

Het is 10’00 uur, koud, en we staan te wachten op de scheidsrechter, Teake kan niet stil blijven en rustig wachten , die is dan ook al smerig voor dat de wedstrijd begon.

10’10uur komt dan eindelijk de scheidsrechter aanlopen, John (de papa van jorn) roept, das een “echte” in de korte broek. Het is 10.10 en de wedstrijd gaat van start.

Met Tom op doel maken we ons klaar voor de STEENWIEKERS.

Maar al snel laten zij zien, dat ze zich niet zo maar uit het veld laten slaan.

Steenwijk komt meteen met een aanval, Teake houd dat tegen, maar ze blijven doorzetten, en scoren dan om 10.15 uur 1-0, Meteen werd daar goed op in gespeeld door Blokzijl en gingen in de aanval, Bjarne en Marvin kwamen ver, maar niet ver genoeg om te scoren.

Steenwijk maakte daar direct gebruik van en ging weer richting  ons doel, balen ,10.18  en het is al 2-0.  Het enige positieve op dit moment is dat het zonnetje er bij komt.

En ja hoor, weer een doelpunt 10.19 uur 3-0.Corner voor Steenwijk en ja weer 1, 10-21 uur en het is 4-0, Het regent doelpunten , en in het veld zie je allemaal teleurgestelde gezichten, Blokzijl krijgt er voor langs.

Charlie helpt vanaf de kant, en roept  zo nu en dan bemoedigende woorden, maar het is alsof ze het niet horen, of  beter gezegd niet willen horen, ze zijn boos.

Het is 10.24 uur, weer een goal 5-0.

Teake roept nog eens,”volgens mij zijn het D-tjes”,ha ha Teake die vlieger gaat niet op, het zijn F-jes en ze zijn beter.

10.26 uur 6-0 Blokzijl probeert wel, ze worden iets feller, met resultaat dat William onderuit word gehaald, ik sta aan de kant, met mijn notitieboekje om aantekeningen te maken voor dit verslag, hij ligt nog steeds, lucht kwijt, Charlie zet hem recht op en doet William zijn handen omhoog om wat meer lucht te krijgen, Hij krijgt een bemoedigende aai over zijn bol, gaat wel weer, zegt William.

Bijna rust, Steenwijk scoort nog net even voor de rust, 10.32 en het is 7-0. Met kwaaie gezichten loopt ons elftal naar de kleedkamer.

2de Helft,

Teake gaat nu op keep, de 1ste helft misten we Tom en Joep(die was verhinderd)voorin.

Tom gaat nu helpen in het veld, dat gaat goed, Tom speelt naar Bjarne, en die scoort bijna,Blokzijl is iets feller aan het worden, woorden van Charlie in de kleedkamer hebben indruk gemaakt. Dan komt Steenwijk weer met een aanval, bijna doelpunt, onze keeper duikt op de bal, gelukkig. Maar vlak daarna goal voor Steenwijk 8-0.

En dan komt Blokzijl met een aanval en scoort Tom, 10.54 uur en het is 8-1. Er is blijdschap in het veld, maar dat is gauw weer over, Steenwijk komt er weer aan, 10.56 uur 9-1. Tom word nog even flink onderuit gehaald, 11.00 uur 10-1 en nog geen 4 min later 11-1. einde wedstrijd. Nu nog even penalty’s schieten, Als Steenwijk op doel staat roept Blokzijl “houd die deuren open” en als Blokzijl op doel staat roepen ze, “houd die deuren dicht”Hier laat Blokzijl toch wel even zien dat als ze bij het doel komen, ze zeker scooren, Steenwijk scoort 3x. Blokzijl staat in een rij, Daniél mag eerst en scoort, daarna volgt Tom en scoort ook, ze raken enthousiast, Marvin, Bjarne scoren ook, Niels had de keeper mooi tuk, en scoorde.

Jorn en William konden natuurlijk niet achterblijven en scoorden ook nog even. Zo, zie je wel, Blokzijl kan wel scoren!! Teake mag ook nog, neemt een aanloop en schiet “Op de paal “

7 x gescoort.

Rennen naar de kleedkamer, het is koud, gauw douchen!!.

William Rabbinge