Zaterdagmorgen om 6.30 gaat de wekker. Wel heel erg vroeg, donker en erg koud buiten. Maar dat weerhoudt een groep jongens en meisje er niet van om vrolijk op te staan, want er gaat gevoetbald worden. Deze keer is het uit tegen Staphorst.
Om half 8 is iedereen paraat en staat klaar bij de voetbalkantine in Blokzijl.
Met zijn allen, in verschillende auto’s, richting Staphorst. Daar aangekomen wordt het toch al snel wat helderder buiten.
Omkleden en na de warming up, gaat het fluitsignaal van de scheidsrechter. De wedstrijd is begonnen.

Na een kwartier blijkt Blokzijl, de sterkere partij te zijn en valt na een mooie pass van Krijn, richting Bram, het eerste doelpunt. Super…..die zit.
4 Minuten later valt het 2e doelpunt. Dit keer is het Toby die het doelpunt zet. Gelijk 1 minuut later volgt het derde doelpunt. Dit keer heeft Bram weer een treffer.
Het laatste doelpunt in de eerste helft ( 30e minuut) wordt nog ff gemaakt door Ealse.
Super ….. met 0-4 de rust ingaan. Even opwarmen in de rust. Ook de supporters maken hier heerlijk gebruik van.
In de 2e helft wordt er wederom door Blokzijl gescoord. Toby, Bram en nogmaals Bram maken nog 3 doelpunten.
Uiteindelijk heeft iedereen zeer goed gevoetbald, zodat we met een zeer tevreden glimlach en een score van 0-7 weer richting Blokzijl kunnen gaan.

Remco Timmerman