Vandaag de uitwedstrijd in Nagele. Leider Henk was ziek, en Ronald had andere verplichtingen.  Gelukkig kon Peter ons vandaag begeleiden. Ook Henk van Benthem, Joop Slagter en Mark Slagter kwamen naar Nagele om ons te steunen deze middag.

Nadat we allemaal verzameld hadden in de kantine, vertrokken we rond kwart over 1 richting het dorp wat bekend staat om zijn platte daken. Daar aangekomen direct maar omkleden en Peter vertelde ons met welke opstelling we zouden gaan beginnen. Dit zag er als volgt uit :

Doel : Herma

Verdediging : Janita, Paula, Lotte en Marianne

Middenveld : Coringe (’30 Janina), Maggie en Janine

Voorhoede : Marjolein, Yvette en Renske

Wissel : Janina

Om half drie werd er afgetrapt door Blokzijl. Tollebeek/Nagele is een jong team wat goed op elkaar is ingespeeld. We probeerden vroeg te storen om hun niet hun eigen spelletje te laten spelen. Dit lukte aardig. Na een kwartier was het Yvette die de score opende. Een mooi afstandsschot belande over de keepster in het doel. 0-1. Vlak hierna was het de spits van Tollebeek/Nagele die ook maar eens een afstandsschot probeerde. Ook deze bal belande in het netje, 1-1. Jammer…  Allemaal de ‘koppies’ de lucht in en doorvoetballen, ons eigen spelletje gaan spelen.

Dit lukte aardig. We kwamen veel in balbezit en mocht Tollebeek/Nagele er al uitkomen, dan was het onze verdediging o.l.v. Janita, die wist te voorkomen dat ze gevaarlijk werden. Na zo’n half uur spelen kregen we een vrije trap mee op 30 meter van het doel. Onze voorhoede ging op het randje van de zestien staan. Maggie nam plaats achter de bal en riep: “Marjolein, twee!”. De bal belande bij de tweede paal en Marjolein nam hem vol op haar ‘pantoffel’. 1-2! Gejuich van Blokzijl, maar de grens van de tegenstander stond met de vlag omhoog voor buitenspel… Er was niemand die dit begreep, maar de scheids keurde het doelpunt af. Jammer, want dit was nu al het mooiste doelpunt van het seizoen 😉

Vlak voor rust werd het uiteindelijk toch 1-2! Maggie wist goed druk te zetten op haar tegenstander en kon de bal onderscheppen. Ze zag de keepster van Tollebeek/ Nagele te ver voor haar doel staan en schoot de bal van zo’n 20 meter onhoudbaar over de keepster heen, bijna een kopie van ons 1e doelpunt.

In de rust was Peter tevreden. Met wat tactische tips liepen we het veld weer op. Het 1e kwartier van de tweede helft was voor ons. We bepaalden het spel, de tegenstander kwam er niet aan te pas. Een corner genomen door Maggie werd netjes binnen gekopt door Yvette. 1-3! Nu doordrukken… Er liepen wat speelsters bij met pijntjes hier en daar. Marjolein kon niet meer voluit sprinten, dus de bal kon niet meer diep worden gespeeld. Proberen de bal rond te tikken en de score uit te breiden.

De tweede helft kabbelde voort, beide ploegen werden niet echt meer gevaarlijk. Lotte moest 1x een flinke sprint maken, zoals we haar nog nooit gedaan zien hebben… Renske wist de bal nog tegen de lat te schieten (haar specialiteit). Vlak voor het einde wist Maggie de eindstand op het scorebord te zetten. Renske wist goed druk te zetten op de keepster en verdediging van de tegenstander waardoor de bal bij Maggie in de voeten belande. Die bedacht zich niet en schoot de bal van rand zestien achter de keepster. 1-4!  Vlak hierna floot de scheids voor het einde van de wedstrijd.

Een compliment aan het hele team! We hebben met mekaar hard gewerkt om deze wedstrijd in winst om te zetten. Ook dank aan de begeleiding langs de kant, maar liefst vier man sterk! TOP!

A.s. zaterdag spelen we de thuiswedstrijd tegen de Dames uit Emmeloord, aanvang 15.00 uur!