Drie wedstrijden met 10 vrouwen die 3 wedstrijden moesten winnen. Dat was de opdracht. Vooraf waren de ingrediënten niet geheel in ons voordeel. Ging wat mis met ballen en de kledinglijn maar toen dat was opgelost gingen we met 4 auto naar Rouveen. Op de parkeerplaats was enige verwarring.  Een clubgebouw met kapotte ruiten , een lint afzetting en de bewegwijzering klopt ook niet geheel. Achter dit geheel ontpopte zich droomkantine met schitterende kunstgrasvelden.  De vrijwilligers van Rouveen waren nog bezig de laatste puntjes op de I aanzetten in de kantine. De Kleedkamers, kantine en velden zoude zeker niet misstaan bij een gemiddelde 1e divisie club.

We begonnen tegen DVSV uit Darp. Enigszins hebben we de opstelling aangepast op de sterkte van de tegenstanders. Doordat we met z’n 10 waren konden wisten de veldspelers dat ze alle 1 wedstijdje niet voetbalde. Vanaf het begin af aan speelde we het spelletje waarin we goed zijn. Namelijk voetballen en geen lange trappen. Soms een snijdende paasjes maar degelijk goed voetbal. Letterlijk in nog geen 20 minuten tijd stonden we met 3-0 voor.  Linn en Veronique, die tot nu toe wat minder vaak konden spelen, past meteen goed in het systeem en speelde beide een puike wedstrijd.

De 2e wedstrijd was tegen Rouveen. In de vorige ronde hadden we hier met moeite een gelijkspel tegen gespeeld. Dus met hun thuisvoordeel verwachten we een pittige partij. We kregen enige tegenstand maar door onze keepster Herma bleef het gewoon nul.  Met mooi verzorgt overspel en de dienende rol van Yvette, Marja. Kyra wonnen eenvoudig met 2-0.

De 3e tegenstander was Desz. De Desz vrouwen kun je geen meisje meer noemen. Een goed op elkaar ingespeeld team met vrouwen die zich niet snel in rokjes laten zien.  Met weer een nieuwe opstelling en weer ons eigen spelletje. De Desz leken groter dan ze waren en dropen 2-0 achterstand van de mat af. We staan nu in deze competitie met 4 punten voorsprong stijf bovenaan.

De derde helft werd in Veno gevierd met een heerlijk drankje zonder bitterballen.

Programma van de komende tijd:

Zaterdagmiddag 1 oktober 11 tal competitie;  thuis in Vollenhove tegen de Blesse aanvang 13.30 uur. (onder voorbehoud)
Zaterdag 8 oktober 11 tal competitie: uit tegen Tonego, aanvang 15.00 uur.