Blokzijl JO12-1 – Tollebeek JO12-1

De laatste wedstrijd in de 2e fase van de competitie werd gespeeld op Sportpark de Uiterdijken.
De tegenstander was vanuit Tollebeek afgereisd naar Blokzijl waar de wedstrijd om 09.00 uur begon. Net als vorige week werd ploeg uit Blokzijl verrast in de eerste minuten van de wedstrijd en was de stand al snel 0-1. Daarna wist de ploeg zich te herpakken met aanvallend spel, waarbij Daimy een mooie kans kreeg na 10 minuten. Kort daarna wist Rens de stand gelijk te trekken.
De ploeg uit Tollebeek was het hier duidelijk niet mee eens en trok aanvallend op richting de goal van Tijn en zette zichzelf weer op voorsprong. Snel daarna volgde ook de 1-3. De tegenstander mocht 3 x achter elkaar een corner nemen, mede dankzij goed verdedigend werk van de ploeg uit Blokzijl, maar de bal belandde niet in het net. Richting het eind van de eerste helft ging Blokzijl weer wat meer aanvallend voetballen en werden er ook weer kansen gecreëerd, echter zonder resultaat.
Tollebeek zette een mooie aanval op en het kwam tot een schot op doel die zeer knap door Tijn werd gestopt. Echter werd er vanuit de rebound alsnog gescoord en was de stand 1-4.
Blokzijl probeerde om kansen te creëren door goed spel, waarbij Daimy opnieuw tot een schot op doel kwam. Ook was er een mooie schot op maat van Tijn naar Daimy die naar Jeen passde en opnieuw volgde er een schot op doel, maar ze troffen geen doel. Vlak voor het einde van de eerste helft was er een overtreding gemaakt door Tollebeek. De vrije trap werd genomen door Daimy, maar die mondde uit in een grote afzwaaier.

In de eerste minuten van de tweede helft was er al gauw een corner versierd door het team uit Blokzijl. Verdediger Stan kwam inlopen en kon een schot op doel wagen alleen ging hij net langs de paal. Er werd goed samengespeeld er er volgden meerdere mooie kansen, maar ze gingen elke keer niet in het doel. Het spel ging aardig over en weer tussen Blokzijl en Tollebeek en de stand bleef lange tijd staan op 1-4. Kayden kreeg de bal aangespeeld en kon een mooi schot op doel wagen, maar deze werd gestopt. Er volgde een corner die door de verdediging van Tollebeek over de achterlijn werd gewerkt. Opnieuw werd de corner genomen maar Blokzijl had geen geluk, weer geen doelpunt. Tollebeek wist nog een keer goed uit te breken en bracht de eindstand van de wedstrijd naar 1-5.