Vandaag de moeilijke uitwedstrijd op het programma tegen het nog ongeslagen Sleat dat de eerste 2 wedstrijden in winst had omgezet. Uitwedstrijden en Blokzijl dat houdt in dat er altijd wel wat aparts gaat gebeuren. En ook dit keer dus. Waar we in vorige uitwedstrijden voor de beker al in een verkeerde plaats stonden, de shirts zijn vergeten in de volgende uitwedstrijd, was het ditmaal dat de hele selectie al onderweg was richting Sloten maar dat niemand er aan had gedacht om onze leider en verzorger Berry en Harm mee te nemen. Gelukkig konden die mee met voorzitter en grensrechter van vandaag Jan Grendelman zodat we toch met een begeleiding en een selectie van 14 man ! in Sloten arriveerden. Met 3 wissels vandaag een luxe voor de begeleiding en met een logische opstelling werd de strijd aangegaan met Sloten. Als in de eerste minuut een fikse domper voor Blokzijl. Robin verdraaide zijn knie en moest al meteen door Harm worden opgelapt. Hij kon het nog een kleine tien minuten volhouden maar gaf toen aan dat hij echt niet verder kon. Raimon kwam hem vervangen.

Sleat bepaalde de wedstrijd en Blokzijl kon niet heel veel meer dan tegenhouden. Maar dat ging eigenlijk wonderbaarlijk goed, Sleat werd gevaarlijk met wat afstandsschoten en hun aanvallen over de flanken werden linker en linker. Met soms wat kunst en vliegwerk wist de ploeg uit Blokzijl echter wel stand te houden en af en toe zelfs er gevaarlijk uit te komen. Raimon had zelfs de grootste kans voor Blokzijl maar omdat de grensrechter van Sleat vlagde voor een buitenspel staande Mark, stopte hij met richting doel lopen. Hij stond echter niet buitenspel en als hij had doorgelopen had hij in een een tegen een situatie gestaan met de doelman van Sleat. Helaas voor ons geen kans op de openingsgoal. Terwijl Richard en Berry aan de zijkant al mijmerden over een 0-0 ruststand werd het 1 minuut voor de rust toch 1-0 voor Sleat. Een lage voorzet van de zijkant werd door Martin ongelukkig achter zijn eigen doelman Bertin gewerkt en zodoende stond Sleat met 1-0 voor. Gezien het spelbeeld van de eerste helft dik verdiend, alleen de manier waarop de goal dan weer valt is sneu te noemen voor Blokzijl.

In de rust werd de volgende wissel aan Blokzijlkant voorbereid. Gerbrand ging er uit en good old Hendrik Donker kwam voor hem in de plek. Meteen in de tweede helft een stortvloed aan aanvallen van Sleat. Het baltempo werd flink omhoog geschroefd en Blokzijl wankelde. De 2-0 en beslissing viel dan al rap door een schot vanaf de zestien van Sleat dat door een Blokzijl been van richting werd veranderd. In 3 wedstrijden tijd had Blokzijl nu 4 goals tegen gekregen maar eigenlijk had geen tegenstander de goal zelf gemaakt. 1x een eigen doelpunt en nu al voor de 3e keer dat een gekraakt schot van de tegenstander via een speler van Blokzijl tegen de touwen sloeg. De 3-0 van Sleat was een keurig opgezette aanval die goed werd uitgespeeld en waarbij de defensie van Blokzijl uit elkaar werd gespeeld. Het toetje van de middag en de mooiste goal kwam echter wel van een Blokzieliger. Mark Benus, die zich een slag in de rondte werkte in de voorhoede joeg goed door op een diepgespeelde bal. De keeper van Sleat moest ver z'n goal uit en schoot de bal pardoes in de voeten van Thomas. Die had een fantastische voorzet in gedachten maar van een metertje of 40 lepelde hij de bal over de keeper heen tegen het net. Een verdiende goal voor Blokzijl dat vanmiddag een maatje te klein was voor Sleat, dat terecht de 3 punten in huis hield. Tegenvaller voor Blokzijl was vandaag het uitvallen van 3 spelers met zoals het zich laat aanzien vervelende blessures. Kijken wat we volgende week weer op de been kunnen brengen aan spelers.